Renova, för kännedom
En kvantitativ kampanjutvärdering
Abstract Titel: Renova, för kännedom. En kvantitativ kampanjutvärdering. Författare: Karin Kristenson Handledare: Intern: Larsåke Larsson Extern: Eva Adersjö Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap: Påbyggnadskursen. Institutionen för journalistik och masskommunikation. G.U. Termin: Vårterminen 1998 Syfte: Syftet är att undersöka i hur hög grad och med hjälp av vilka informationskanaler bolaget skapat kännedom om Renova hos f.d. Renhållningsverkets företagskunder. Metod: Kvantitativa telefonintervjuer. Material: 110 intervjuer. Huvudresultat: Den grundläggande faktainformationen om namnbyte och sammanslagning har nått fram i hög grad, medan de uppgifter som berör själva verksamheten inte uppmärksammats av företagskunderna i lika stor utsträckning. Det finns därmed ett glapp mellan den profil som Renova sänder ut via sitt informationsmaterial och det sätt som kunderna uppfattar och känner till bolagets verksamhet.