Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En kvalitativ innehållsanalys av Apples reklamfilmer över tid
En studie om Gina Tricots målgrupps attityd till hållbarhetskommunikation och influencer marketing
En studie om människors behov, värdering och upplevelse av nyhetskonsumtion i svenska poddar
En kvalitativ textanalys av nyhetsrapporteringen kring Arenafrågan i Göteborg
En kvalitativ intervjustudie som undersöker motiv till att dela politiska budskap på Instagram.
Enstudie om hur icke-köttätare tolkar altruistiska
ochegoistiska budskapför veganism i medier
En kvalitativ intervjustudie om hur unga kvinnor tolkar alkoholrelaterade budskap publicerade av svenska influencers på Instagram
En kvantitativ innehållsanalys över nyhetsporträtteringen i Sveriges Television & Sveriges Radio
En kvalitativ studie om gymnasieungdomars lärande via videodelningsplattformen Youtube
En kvalitativ intervjustudie om unga svenska kvinnors upplevelser av
kroppsorienterad aktivism på sociala medier
En kvalitativ innehållsanalys av stereotypa sociala representationer av fysiska funktionshinder i film.
En fallstudie av Estrids kommunikation på Instagram och unga kvinnors uppfattning av den.
En kvalitativ studie om riktad reklam på Facebook
En kvalitativ studie om varför människor väljer bort traditionella nyheter
En kvalitativ textanalys med fokus på framing av
president Trump, CNN och Fox News bidrag till
meningsskapandet av Covid-19 pandemin.
En kritisk innehållsanalys av kvinnokroppens
representation för kommersiellt syfte och PR i en
kampanj av Libresse
En kvalitativ undersökning av dejtingprogram i senmoderniteten
En kvalitativ semiotisk studie om identitetsskapande och maskulinitet på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors syn på sociala medier i relation till träning och hälsa
En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring
En kvalitativ studie om gymnasieungdomars behov och attityder bakom deras nyhetskonsumtion via digitala nyhetsplattformar.
En semiotisk bildanalys av manliga fettaktivisters innehåll på Instagram
En kvantitativ innehållsanalys om åsiktsstormar i kommentarsfält på Instagram
En kvalitativ studie om hur ensamkommande, afghanska killar upplever medierapporteringen om dem
En kvalitativ studie av de attityder traditionella journalister har gentemot swishjournalistik
En kvalitativ intervjustudie om hur unga mammor ser på mediefenomenet sharenting
En multimodal analys av humanitära hjälporganisationers kommunikation över tid
A case study on the narrative character of hashtag activism on Twitter in 2016
En kvalitativ samtalsstudie av programbladet Bibblan
En kvalitativ studie av två generationers inställning till riktad reklam utifrån ett gratifikationsperspektiv.
En kvalitativ studie över hur svensk och brittisk morgonpress ramade in skogsbränderna sommaren 2018 i relation till klimatförändringar
En kvantitativ innehållsanalys om hur Dagens Nyheter rapporterar kring flygets klimatpåverkan.
En kvalitativ semiotisk och retorisk analys av Nikes Just Do It- kampanj Dream Crazy
En kritisk retorikanalys av Oatly och Arlas argumentation i reklamfilm
En kvalitativ studie av hur unga tar del av nyheter och information om samhälle och politik i dagens medielandskap
En kvantitativ innehållsanalys över partiers samstämmighet mellan valmanifest och kommunikation på Instagram
En teoriprövande kvantitativ innehållsanalys av lokalpressens bevakning av äldreomsorgen i två svenska kommuner
En kvalitativ studie av hur unga svenska kvinnor resonerar kring retuscherande kamerafilter på sociala medier
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors meningsskapande av marknadsföring av feministiska budskap
En kvantitativ innehållsanalys av representationen av olika kroppsnormer i VeckoRevyn
En kvantitativ innehållsanalys av den virtuella influencern Miquela Sousas Instagramkonto
En kritisk retorikanalys av den svenska Polisens rekryteringskampanj ”Det finns en större uppgift”
En tematisk analys av SVT:s dokumentär Josefin Nilsson - älska mig för den jag är
En kvalitativ studie om tonårstjejers användande av flera Instagramkonton
En kvantitativ innehållsanalys av svenska mediers gestaltning av terrorister och myndigheter i samband med två högerextrema terrorattacker
En kritisk retorikanalys av hur inflytelserika svenska youtubers konstruerar sin psykiska ohälsa på Youtube
En kvalitativ intervjustudie om hur journalister resonerar kring arbetsrutiner och nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar.
En kvalitativ undersökning om hbtqi-personers förtroende för den svenska Försvarsmakten
Bland björnar, rådjur och uttrar. En dag på ”zoo”.
- En kvantitativ studie om Expressens och Svenska Dagbladets rapporteringar om hudcancer.