Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
Hur mansrollen och maskuliniteter konstrueras och representeras i samband med #metoo-rörelsen
En kombinerad kvantitativ innehållsanalys och tematisk analys om representationen av tjocka kroppar i modetidningen ELLE
En jämförande studie av medierapporteringen kring två svenska statsministrar ur ett genusperspektiv
En kvalitativ intervjustudie om hur näringslivet och kulturbranschen förstår kommunikation
En kvalitativ innehållsanalys om svenska och danska myndigheters kampanjfilmer
under covid-19 pandemin utifrån narrativ och retorik
En multimodal kritisk diskursanalys av Aftonbladets artiklar om flyktingar och asylsökande
Utifrån chefens perspektiv
En kvalitativ intervjustudie av kvinnors upplevelser av sociala medier och digital aktivism
En intervjustudie om unga tjejers sexuella självuppfattning och TikTok
En multimodal kritisk diskursanalys av män och kvinnors framställning i parfymreklam
En kvantitativ innehållsanalys av hur följare uttrycker sitt förtroende i kommentarsfält under sponsrade inlägg på Instagram
En retorisk analys av mem rörande kriget mellan Ryssland och Ukraina
En kvalitativ studie, om vilken roll unga kvinnor och mäns förväntningar på TikTok har för synen på influencer marketing på plattformen.
En kvalitativ intervjustudie om hur chefer inom äldreomsorgen ser på arbetet med internkommunikation
En kvalitativ studie om medvetenhet och attityder gentemot reklam på Facebook
En kvantitativ innehållsanalys av hur informationskvalitén i svenska företags
hållbarhetsredovisning förändrats från år 2014 till 2020
En kvantitativ innehållsanalys om bemötandet i intervjuer av dam- och herrspelare inom elitfotbollen
En kvalitativ studie om medieanvändares uppfattningar om politisk reklam på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om ungdomars uppfattning av varumärket VELO och dess marknadsföring på Instagram
En kvalitativ studie om kvinnliga 60-talisters uppfattningar av reklam på Instagram
En kvalitativ studie om unga och unga vuxnas
attityd till reklam på YouTube
En kvalitativ intervjustudie om ungas attityder till reklam i
sociala medier
En multimodal analys om personifiering på svenska partiledares
Instagramkonton
En kvantitativ innehållsanalys av framställningen av herr fotbolls-VM i Qatar 2022 i Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten
En kvalitativ intervjustudie av hur influencers yrke påverkar deras
vardagliga liv
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors uppfattning av en reklamkampanj publicerad av Caia Cosmetics, 2019
A quantitative content analysis of France’s nation image as a cooperation partner in Swedish newspapers over the course of Brexit
En kvalitativ intervjustudie om uppfattningen kring barns medverkan i influencers betalda samarbeten
En kvantitativ studie om attityder till influencer marketing på Instagram.
En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på
det sociala mediet Instagram
En jämförande samtalsanalytisk studie av två
slutdebatter i SVT: 1985 och 2010
En kvalitativ studie om hur socialt ansvarstagande
gestaltas för att legitimera en ideell organisation inom en
kontroversiell bransch
En retorisk textanalys av varumärket LYFT ur ett CSR-perspektiv
En kvantitativ studie på Ebba Buschs närvaro på Instagram.
En studie om Premier Leagues CSR-arbete för en svensk publik
En feministisk och semiotisk analys på framställningen av
framgångsrika kvinnor i serien Svenska Powerkvinnor.
En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om hur äldre kvinnor
upplever modeller i anti-aging reklambilder
En kvalitativ studie om risk- och hälsokommunikation ur ett
mottagarperspektiv
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors resonemang kring OnlyFans-främjande innehåll i sociala medier
En textanalytisk fallstudie av inlägg i Facebookgruppen Miljövänner
för Kärnkraft
En kvalitativ studie om hur nyhetsredaktioner arbetar
för att uppnå ett jämställt nyhetsutbud
Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg
En kvalitativ studie av hur unga svenska tjejer resonerar kring
skönhetskirurgifrämjande innehåll på TikTok
En kvalitativ studie om riktad reklam på Instagram
En undersökning av deltagarkulturen på
Instagram i samband med Black Lives Matter
En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av ICAs reklamfilmer under covid-19 pandemin.
En kvalitativ studie om hur icke-vita personer
framställs på kroppsaktivistiska konton på Instagram
En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram
En semistrukturerad intervjustudie om hur kommentatorn påverkar tevetittarens upplevelse av idrottsevenemanget