Magisteruppsats i medie- och kommunikationsvetenskap
En studie om hur ett utvecklingsprojekt ramats om i medierna
- en studie av nyhetsförmedling via kommunala hamsidor vad gäller omfattning och innehåll
En studie av informationsavdelningens, investor relationsavdelningens, marknads-avdelningens och public affairs omvärlds-bevakning
En systematisk innehållsanalys av Alingsås-Kurirens, Alingsås Tidning samt Göteborgs-Postens bild av Alingsås Kommun under 1996
Genusperspektiv i SVT Fiktions dramaproduktioner under åren 2002-2004
En studie av politisk opinionsbildning, svenska ledarskribenter och den ”egentliga” partipressen
En kvalitativ studie av internkommunikationen mellan Schenker och de chaufförer som kör åt Schenker
en kvantitativ innehållsanalys om hur den politiska tolkande journalistiken såg ut ett år innan valet 2006 i Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Svenska Dagbladet
En studie om relationen mellan PR-konsulter och journalister
Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter
A study of the public opinion on homelessness in Gothenburg
Om politiska partier och deras användning av sociala medier i vardagen
En statistisk analys av den svenska fonogramförsäljningen år 2000-2003
En komparativ studie av den svenska videovåldsdebatten på 1980-talet och spelvåldsdebatten på 2000-talet
En studie om ungakinesers tolkningar av reklam
En studie av den borgelriga landsortspressens lokala innehåll 1927-2007
En studie av intranätet Nova och förutsättningarna för dess nyheter att kunna hjälpa till i den interna kommunikationen kring värderingar
En kvalitativ undersökning av inställningen till intern information av anställda på SDF Tynnered
En kvantitativ undersökning av internkommunikationen och organisationsidentiteten inom Primärvården
En kvantitativ innehållsanalys av framsidorna på Sveriges tre största morgontidningar. Samt kvalitativ textanalys av huvudnyheterna
Studenternas läsning av och uppfattning om studenttidningen Götheborske Spionen
En kvalitativ innehållsanalys av SVT Västs produktioner ur ett mångfaldsperspektiv
A Qualitative study of motivations for blogging
A study of journalists’ view of their responsibilities and possibilities within the mainstream press in Sri Lanka
En fallstudie av Göteborgs-Postens flerkanalspublicering: Redaktionell organisering och arbetsrutiner, nyhetsvärdering samt medielogik
En kvantitativ innehållsanalys av hur företag skildras i Dangens Industri
on the localization of regulatory agencies from Oslo
En utvärderande undersökning om uppmärksamhet
- en kvalitativ och kvantitativ innehållsanalys av samhällsinformationen i modern tid
Hur används webbplatser av börsnoterade företag
en feministisk analys och utvärdering av Musikbyråns (SVT) skildringar av kvinnliga musiker
Fackpressens syn på pressmeddelanden
En studie om retoriken i kampanjen “Det finns många anledningar att inte testa knark”
Hur används webbplatser av börsnoterade företag
En attitydundersökning av de kommunalanställdas inställning till oersonaltidningen “Insidan” i Ulricehamns kommun
Konstruktionen av genus i pressen under 1900-talet