Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En kritisk diskursanalys av mediernas makt över en gentrifieringsprocess utifrån fallet Möllevången
En kvalitativ fokusgruppstudie om kvinnor ur olika generationers åsikter och
tankar kring skönhetsideal, baserat på medieutbudet under uppväxten.
En kvalitativ studie om unga vuxnas upplevelser av självpresentation på dejtingappar
En kvalitativ studie om unga kvinnors konsumtion av
dokusåpor.
En kvalitativ studie som undersöker hur svenska sociala medieanvändare
födda i generation Z upplever cancel culture
En kvantitativ innehållsanalys av svensk morgon och kvällspress under fotbolls-VM i Qatar 2022 och fotbolls-VM i Ryssland 2018
En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing
En diskursanalys om hur högerpopulistiska partier framställs i svenska nyhetsmedier
En kvalitativ intervjustudie om hur män och kvinnor i
tjugoårsåldern känner kring sin medieanvändning
En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations
En kvalitativ språkanalys om kommentatorers rapportering ur ett genusperspektiv
En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv
En jämförande kvantitativ innehållsanalys av gestaltningen av flyktingar från mellanöstern respektive Ukraina i svenska nyhetsmedier
En kvantitativ innehållsanalys om negativa kampanjer på politiska partiers Instagram
En retorisk analys av Klarnas kommunikation
En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube
En kvalitativ intervjustudie om mammors attityd till barn
som exponeras på Instagram
En semiotisk bildanalys av hur Instagramanvändare gestaltar
verkligheten under hashtagen #Instagramvsreality
En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det
sociala mediet TikTok
Representation i Youtubeinnehåll som konsumeras
av barn i åldern 9–12 år
En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges
Generation Z använder Tiktok.
En kvantitativ studie om medelålders kvinnors attityder till
normbrytande- och stereotypisk kvinnlig klädreklam.
En kvantitativ innehållsanalys om medborgarjournalistikens kvalitet på Flashback
Hur mansrollen och maskuliniteter konstrueras och representeras i samband med #metoo-rörelsen
En kombinerad kvantitativ innehållsanalys och tematisk analys om representationen av tjocka kroppar i modetidningen ELLE
En jämförande studie av medierapporteringen kring två svenska statsministrar ur ett genusperspektiv
En kvalitativ intervjustudie om hur näringslivet och kulturbranschen förstår kommunikation
En kvalitativ innehållsanalys om svenska och danska myndigheters kampanjfilmer
under covid-19 pandemin utifrån narrativ och retorik
En multimodal kritisk diskursanalys av Aftonbladets artiklar om flyktingar och asylsökande
Utifrån chefens perspektiv
En kvalitativ intervjustudie av kvinnors upplevelser av sociala medier och digital aktivism
En intervjustudie om unga tjejers sexuella självuppfattning och TikTok
En multimodal kritisk diskursanalys av män och kvinnors framställning i parfymreklam
En kvantitativ innehållsanalys av hur följare uttrycker sitt förtroende i kommentarsfält under sponsrade inlägg på Instagram
En retorisk analys av mem rörande kriget mellan Ryssland och Ukraina
En kvalitativ studie, om vilken roll unga kvinnor och mäns förväntningar på TikTok har för synen på influencer marketing på plattformen.
En kvalitativ intervjustudie om hur chefer inom äldreomsorgen ser på arbetet med internkommunikation
En kvalitativ studie om medvetenhet och attityder gentemot reklam på Facebook
En kvantitativ innehållsanalys av hur informationskvalitén i svenska företags
hållbarhetsredovisning förändrats från år 2014 till 2020
En kvantitativ innehållsanalys om bemötandet i intervjuer av dam- och herrspelare inom elitfotbollen
En kvalitativ studie om medieanvändares uppfattningar om politisk reklam på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om ungdomars uppfattning av varumärket VELO och dess marknadsföring på Instagram
En kvalitativ studie om kvinnliga 60-talisters uppfattningar av reklam på Instagram
En kvalitativ studie om unga och unga vuxnas
attityd till reklam på YouTube
En kvalitativ intervjustudie om ungas attityder till reklam i
sociala medier
En multimodal analys om personifiering på svenska partiledares
Instagramkonton
En kvantitativ innehållsanalys av framställningen av herr fotbolls-VM i Qatar 2022 i Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten
En kvalitativ intervjustudie av hur influencers yrke påverkar deras
vardagliga liv
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors uppfattning av en reklamkampanj publicerad av Caia Cosmetics, 2019
A quantitative content analysis of France’s nation image as a cooperation partner in Swedish newspapers over the course of Brexit