Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
900
Viktoria Hansson, Ellen Karlsson
vt14
899

En kvalitativ studie som redogör PR-branschens problematiska arbetsmetoder och fokuserar på kundmötet som ett avgörande affärsmoment. Likt ett äktenskap handlar också studien om dialog, förtroende och relation. – It t

Nathalie Lindenhall, Matilda Åsén
vt14
897

- En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattning om Göteborg

Sofie Nyckelgård, Nina Raun Stenberg
vt14
896

En kvalitativ studie om unga vuxnas förhållningssätt till delande i sociala medier

Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson, Matilda Hall
vt14
895

En studie av Landskrona stads profil i Landskrona Posten.

Louise Ostrenius
vt14
894

Mötet mellan elektronisk sport och svenska medieaktörer

Erik Sjölin, Richolas Ranégie
vt14
893

En kvalitativ studie av tidningen Julias innehåll

Emma Andreasson, Julia Clausén
vt14
892

En studie om valarbetarnas inställning till professionaliseringen, om deras motivation till ideellt arbete, och om denna påverkas av professionaliseringen

Jessica Ljung
vt14
891

Om när dataspelet blir till video

Linn Bleckert, Emilia Håkansson
vt14
890

- en studie om informations- och kommunikationsstrukturer i en miljömedveten livsstil

Jennifer Lindgren, Anna Sporre
vt14
889

- hur företag resonerar kring sin planerade exponering

Anna Becker, Johanna Wållgren
vt14
888

En studie av hur varumärkesorienteringen i svenska kommunorganisationer kan mätas

Andreas Forsner
vt14
887

En kvalitativ undersökning om journalistens yrkesidentitet och om hur den omförhandlas vid en PR-kupp

Erika Boström, Anette hallgren, Kajsa Karlsson
vt14
886

En retorisk analys av Fittstim – min kamp

Jennifer Marin Hummelin, kristina Sandin
vt14
885

En klarare bild av klyftan mellan publikens förhållningssätt till Big Data.

Patrik Ulfwinger
ht14
884

En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild

Ronja Rieman
vt14
883
Emelie Lindgren Arnoldsen, Victoria Arvidsson
vt14
882

En kvalitativ studie om unga vuxnas nyhetsvärderingar och medieval i dagens globaliserade samhälle

Emelie Dimberg Julia Ingemarsson
vt14
881

En studie om hur den svenska pressen skildrar köttkonsumtion mellan åren 2002-2012.

Lisa Jansson
ht13
880

En kvantitativ studie av vilken syn medarbetarna på Södra Älvsborgs sjukhus har på intranätet.

Boel Rosbäck
ht13
879

Ett kulturarv som rymmer dramatik, klasskamp, ideologiska motsättningar, propaganda, smutskastning, humor och en unik bildskatt

Tina Hildebrand
ht13
878

En intervjustudie av fyra gymnasierektorers uppfattningar om gymnasiemarknaden och gymnasiemarknadsföring i Göteborg

Anders Pålsson
ht13
877

En kvalitativ undersökning om unga vuxnas uppfattningar om träningsreklam

Raquel Dos Santos och Cecilia Johansson
ht13
876

En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin.

Magdalena Björklund
ht13
875

en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden.

Malin Lundahl
ht13
874

När marknad möter HR i employer branding-arbetet.

Andreas König och Lukas Olsson
ht13
873

En kvalitativ studie om Försvarsmaktens kommunikation efter avskaffandet av den allmänna värnplikten.

Julia Carlsson och Kimberly Åkerström
ht13
872

En kvalitativ studie om kvinnors uppfattningar om fenomenet Fifty shades of Grey

Anna Borglin
ht13
871

En studie om PR och ideella organisationer

Rebecka Hagman och Jonna Knibestöl
ht13
870

En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation

Johan Larsson
ht13
869
Natasa Gavric och Dejana Skakic
ht13
868

En studie om bloggares samarbe-­ ten med externa aktörer

Lena Andersson och Amanda Grynge
ht13
867

En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen

Daniel Hermansson och Albin Nordin
ht13
866

En undersökning om hur kommunikationsbyråer kommunicerar

Jessica Sanford och Johanna Strömgren
ht13
865

En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning.

Siri Jansson
ht13
864

En kvalitativ studie av energifrågan i västerbottnisk dagspress!

Johanna Stenmark
ht13
863

Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag

Karolina Örsta
ht13
862

En kvalitativ studie om förekomsten av organisatoriskt lärande i fyra grundskolors arbete mot cybermobbning.

Paul Jacks och Jessica Rönnlund
ht13
860

En enkätstudie om att kommunicera med företag i anskaffandet av praktikplatser för elever i grundskola och gymnasium.

Emil Bredmar
ht13
859

En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation

Zara Selander och Isabella Westberg
ht13
858
Axel Kronholm
ht12
857

En kvalitativ innehållsanalys om svenska partiledare på valaffischer 2010

Henrik Åberg
vt13
856

En studie om Framställningan av Norwegian och varumärkesexponering i svensk media under Boeing 787:s kris

Sara Rosenlund Pettersson
vt13
855

mobil kommunikation på mottagarens villkor

Daniél Mörtsell, Petter Nyberg
vt13
854

En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook

Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita
vt13
853

en fallstudie av hur Aftonbladet hanterar näthot mot journalister

Jenny Meyer, Anders Widlund
vt13
852

A Case Study of a Representative of Global Civil Society

Isacora Hellegren
vt13
851

en studie av argumentationsteknikens utveckling på ledarsidorna i Aftonbladet och Dagens Nyheter, år 1967-2012

Mai Nestor. Victoria von Heideman, Veronica Pettersson
vt13
850

En kvalitativ studie av företags kommunikation på Facebook

Lina Anglert, Daniella Pettersson, Birgitta Sjölund
vt13