Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En kvalitativ studie som redogör PR-branschens problematiska arbetsmetoder och fokuserar på kundmötet som ett avgörande affärsmoment. Likt ett äktenskap handlar också studien om dialog, förtroende och relation. – It t
- En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattning om Göteborg
En kvalitativ studie om unga vuxnas förhållningssätt till delande i sociala medier
En studie av Landskrona stads profil i Landskrona Posten.
Mötet mellan elektronisk sport och svenska medieaktörer
En kvalitativ studie av tidningen Julias innehåll
En studie om valarbetarnas inställning till professionaliseringen, om deras motivation till ideellt arbete, och om denna påverkas av professionaliseringen
- en studie om informations- och kommunikationsstrukturer i en miljömedveten livsstil
- hur företag resonerar kring sin planerade exponering
En studie av hur varumärkesorienteringen i svenska kommunorganisationer kan mätas
En kvalitativ undersökning om journalistens yrkesidentitet och om hur den omförhandlas vid en PR-kupp
En retorisk analys av Fittstim – min kamp
En klarare bild av klyftan mellan publikens förhållningssätt till Big Data.
En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild
En kvalitativ studie om unga vuxnas nyhetsvärderingar och medieval i dagens globaliserade samhälle
En studie om hur den svenska pressen skildrar köttkonsumtion mellan åren 2002-2012.
En kvantitativ studie av vilken syn medarbetarna på Södra Älvsborgs sjukhus har på intranätet.
Ett kulturarv som rymmer dramatik, klasskamp, ideologiska motsättningar, propaganda, smutskastning, humor och en unik bildskatt
En intervjustudie av fyra gymnasierektorers uppfattningar om gymnasiemarknaden och gymnasiemarknadsföring i Göteborg
En kvalitativ undersökning om unga vuxnas uppfattningar om träningsreklam
En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin.
en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden.
När marknad möter HR i employer branding-arbetet.
En kvalitativ studie om Försvarsmaktens kommunikation efter avskaffandet av den allmänna värnplikten.
En kvalitativ studie om kvinnors uppfattningar om fenomenet Fifty shades of Grey
En studie om PR och ideella organisationer
En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation
En studie om bloggares samarbe- ten med externa aktörer
En kvalitativ studie om valaffischeringens roll i den lokala valkampanjen
En undersökning om hur kommunikationsbyråer kommunicerar
En målgruppsanalys för Bräckegymnasiets framtida marknadsföring av sitt transportprogram med bussinriktning.
En kvalitativ studie av energifrågan i västerbottnisk dagspress!
Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag
En kvalitativ studie om förekomsten av organisatoriskt lärande i fyra grundskolors arbete mot cybermobbning.
En enkätstudie om att kommunicera med företag i anskaffandet av praktikplatser för elever i grundskola och gymnasium.
En kvalitativ studie om scenkonstverksamheters externa kommunikation
En kvalitativ innehållsanalys om svenska partiledare på valaffischer 2010
En studie om Framställningan av Norwegian och varumärkesexponering i svensk media under Boeing 787:s kris
mobil kommunikation på mottagarens villkor
En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
en fallstudie av hur Aftonbladet hanterar näthot mot journalister
en studie av argumentationsteknikens utveckling på ledarsidorna i Aftonbladet och Dagens Nyheter, år 1967-2012
En kvalitativ studie av företags kommunikation på Facebook