Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En kvalitativ studie om hur unga upplever att deras attityder och värderingar påverkas av influencers på Youtube
En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv
En multimodal kritisk diskursanalys av mensaktivism på Instagram
En kvalitativ textanalys av två
välgörenhetsorganisationers arbete med
storytelling i sina kampanjfilmer
En kvalitativ intervjustudie om PR-konsulters
uppfattning av medierelationer
En kvalitativ studie av ungdomars inställning till riktad reklam och hanteringen av deras privata information på Facebook.
En kvalitativ intervjustudie med kvinnor som levt i nära våldsrelationer
En kvalitativ intervjustudie om hur tonårstjejer uppfattar
influencers
”En studie av unga svenskars bild av veteraner från internationella konflikter”
En fallstudie om högstadieelevers youtubevanor
En kvalitativ studie om Café Magazines framställning av maskulinitet då och nu
En kvalitativ studie om medieförtroende med fokus på unga vuxnas förtroende för avsändare
En kvantitativ studie om könsfördelning mellan kvinnliga och manliga idrottare i sportsidornas rapportering med fokus på den internationella kvinnodagen 2016 och 2017
En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv
En kvalitativ intervjustudie om två generationers användning och identitet på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om fäders behov av sociala nätverk
En kvalitativ studie av två myndigheters kriskommunikation i samband med terrordådet på Drottninggatan
En kvalitativ studie om porträtteringen av svenska kvinnliga partiledare i media i samband med deras avgång
En multimodal analys av svenska biståndsorganisationers kommunikation ur ett
rättighetsperspektiv
En studie över #metoo:s nyhetsvärde och gestaltning i den svenska dagspressen
EN KVALITATIV TEXTANALYS AV BOSTAD2021 EXTERNA KOMMUNIKATION
En kvalitativ observationsstudie om beslutsprocesserna bakom vad public service
publicerar på sociala medier
En kvalitativ intervjustudie om kroppsaktivisters digitala aktivism
En studie av svenska kommuners arbete med att legitimera
och särskilja sig i sin rekryteringskommunikation.
en kvantitativ innehållsanalys på unikt och delat medieinnehåll i två storstadstidningar
En studie om influencers som varumärkesbyggare
på Instagram
En kvalitativ studie om hur unga upplever Instagram
En kvalitativ studie av Anders Borgs kriskommunikation
En kvalitativ studie om hur företag transformerar sin kommunikation med Inbound-metoden
Om tabloidövergången och journalistiken
En kvalitativ intervjustudie om hur konsumenter uppfattar influencers i digital marknadsföring
- en studie av bilden av konsumtion i några svenska livsstilsmagasin
The Relationships and Characteristics
En semiotisk bildanalys av svenska kända profilers alkoholreklam på Instagram.
En kvalitativ studie om kommunikation av varumärkesidentitet, ur ett autenticitetsperspektiv
Combined quantitative content analysis and critical discourse analysis.
En kvalitativ studie om användare av annonsblockerare
En kvalitativ studie om medlemmars syn på Svenska kyrkan
En kvalitativ studie om Women’s March i svenska tidningar
En studie av strategiskt berättande i krympande landsbygdskommuner i Norrlands inland
En mottagarorienterad studie om transmedialt berättande i TV-serien Skam
En kritisk diskursanalys av konstruktionen av faderskapet i Alex & Sigges podcast
En studie av kampanjen Mansplainingakuten
En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.
En kvantitativ innehållsanalys av svenska politiska partiers användning av Facebook
En studie om genus och pojkars brist på läsning ur ett förlagsperspektiv.