Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
950

En kvalitativ studie om nyhetsförmedling på sociala medier

Frida Gustavsson och Evelina Olofsson
ht15
949

En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram

Rebecka Banck och Lize Larsson
ht15
948

En kvalitativ studie om hur svenska nyhetsmedier ser på och jobbar med Instagram

Anton Björsell
ht15
947

En kvalitativ studie av svenska studenters attityder och inställningar till kurslitteratur i e-boksformat.

Elina Hellmark och Cecilia Jonsson
ht15
946

en kvalitativ studie av den interna kommunikationen inom Göteborgs Stad

Hanna Lindquist och Jennie Monié
ht15
945
Sebastian Davidsson och Fredrik Lagerström
ht15
944

En kvalitativ studie om konsumenters förhållningssätt till E-handelsbutikers kommunikation

Yasmine Eide
ht15
943

En komparativ studie mellan två politikers konton på Facebook.

Erik Engström
ht15
942

Innehållsanalys av hur Feministiskt initiativ använde sig av Facebook vid riksdagsvalen 2010 och 2014

Frida Rudebo
ht15
941

En kvalitativ studie om unga användares inställning till reklam på Instagram

Caroline Franklin och Kim Nordin
ht15
940

En undersökning av hur brukarna i två länder upplever en och samma webbplats

Carolina Göransson
vt15
939

En studie av dagstidningarnas gestaltning av kemiska hälsorisker i livsmedel under 2000-talet

Alina Avdic och Elin Heikinpieti
vt15
938

En kvalitativ studie om hur dagspressen rapporterar om EU från ett demokratiskt perspektiv.

Linnéa Wik
vt15
937

En innehållsanalys av svensk dagspress gestaltning av EU-nyheter.

Max Andrén, Tony Börjesson och Robert Söderqvist
vt15
936

Förutsättningar för små enheter i offentlig sektor att vara varumärkesorienterade

Carl Tengroth
vt15
935

En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen

Sebastian Blom och Jakob Claesson
vt15
934

En studie av kvinnliga konsumenters inställning till Lindex hållbarhetskommunikation

Mimmi Bladini och Ellen Simonsson
vt15
933

En studie om hur lokala medier i Göteborg bevakade det Västsvenska paketet inför folkomröstningen om trängselskatt 2014

Oliver Karlsson och Ida Stefansson
vt15
932

en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv

Wilhelm Golinski och Matilda Wåger
vt15
931

En kvalitativ publikstudie

Hanna Hernius och Sebastian Rosenlind
vt15
930

En kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier

Emma Bengtsson och Andrej Kavrzic
vt15
929

En kvantitativ innehållsanalys av svenska lokala morgontidningar i storstad och på landsort

Emma Byström och Emma Eng
vt15
928

En fallstudie av den interna kommunikationen på AstraZeneca Mölndal

Sabina Isaksson och Sanna Kumlin
vt15
927

En studie om satirteckningars plats i svenska dagstidningar

Emma Ekström
vt15
926

En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam

Maria Ahnlund och Sussi Elhajj
vt15
925

Corporate Om människors relationer med företag

Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger
vt15
924

En analys av Pegidas kommunikation i invandringsdiskursen

Inga Svensson
vt15
923

en studie om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten

Nicole Carlsson
vt15
922

En kvalitativ studie om hur nyanlända informerar sig

Erika Lek
vt15
921

En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.

Marine Jonsson och Evelina Nilsson
vt15
920

Skogsbranden i Västmanland.

Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler.
ht14
919

En kartläggning av TV4:s lokala nyhetsinnehåll innan och efter nedläggningen av de lokala redaktionerna

Annamari Alanne, Catharina Björk och Charlotte Guth
ht14
918

En kartläggning av politiska annonser i Dagens Nyheter

Olle Berntson och Erik Säwe
ht14
917

en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan

Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund
ht14
916

En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier

Sara Hägge och Sara Åhman
ht14
914

en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook.

Albin Yngve och Anton Fridolfsson
ht14
913

En kvalitativ studie om processen för varumärkesexponering i ”Hela Sverige bakar”

Elina Grothén och Julia Robertson
ht14
912

En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook

Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg
ht14
911

En studie om skillnader mellan riks- respektive lokalmedias nyhetsrapportering om skogsbranden i Västmanland 2014

Malin Sternemark Petersén och Camilla Wasén
ht14
910

En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier

Emma Hellberg och Amanada Nergelius
ht14
909

En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

Jakob Säw, Kristina Claréus Wästlund och Klara Schåltz Bodinson
ht14
908

En studie av Jordbruksverkets internkommunikation

Fredrik Dahlstedt och Anders Åkerström
ht14
907

En studie om hur förtroendet för en webbsida påverkas av färg

Ellinor Eriksson och Jessica Lindbom Jämting
ht14
906

- en kritisk diskursanalys av konstruktionen av kvinnor i de mest populära samtida musikvideorna

Sara Egeskog, Elin Sjöstrand
vt14
905

En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik

Nina Johansson
vt14
904

Hur och varför Göteborgs Stads kommunikatörer använder den grafiska profilen som de gör - och går det att applicera design management i organisationen?

William Bengtsson
vt14
903

Från flum till finrum

Anton Eliasson, Victor Egnell
vt14
902

En kvalitativ studie om hur tjejer representeras i tidningen Frida

Johanna Stenbeck
vt14
901

– eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad

Sofia Eddelid, Antonia Heyman
vt14