Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
950
En kvalitativ studie om nyhetsförmedling på sociala medier
Frida Gustavsson och Evelina Olofsson
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
949
En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram
Rebecka Banck och Lize Larsson
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
948
En kvalitativ studie om hur svenska nyhetsmedier ser på och jobbar med Instagram
Anton Björsell
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
947
En kvalitativ studie av svenska studenters attityder och inställningar till kurslitteratur i e-boksformat.
Elina Hellmark och Cecilia Jonsson
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
946
en kvalitativ studie av den interna kommunikationen inom Göteborgs Stad
Hanna Lindquist och Jennie Monié
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
945
Sebastian Davidsson och Fredrik Lagerström
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
944
En kvalitativ studie om konsumenters förhållningssätt till E-handelsbutikers kommunikation
Yasmine Eide
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
943
En komparativ studie mellan två politikers konton på Facebook.
Erik Engström
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
942
Innehållsanalys av hur Feministiskt initiativ använde sig av Facebook vid riksdagsvalen 2010 och 2014
Frida Rudebo
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
941
En kvalitativ studie om unga användares inställning till reklam på Instagram
Caroline Franklin och Kim Nordin
ht15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
940
En undersökning av hur brukarna i två länder upplever en och samma webbplats
Carolina Göransson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
939
En studie av dagstidningarnas gestaltning av kemiska hälsorisker i livsmedel under 2000-talet
Alina Avdic och Elin Heikinpieti
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
938
En kvalitativ studie om hur dagspressen rapporterar om EU från ett demokratiskt perspektiv.
Linnéa Wik
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
937
En innehållsanalys av svensk dagspress gestaltning av EU-nyheter.
Max Andrén, Tony Börjesson och Robert Söderqvist
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
936
Förutsättningar för små enheter i offentlig sektor att vara varumärkesorienterade
Carl Tengroth
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
935
En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen
Sebastian Blom och Jakob Claesson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
934
En studie av kvinnliga konsumenters inställning till Lindex hållbarhetskommunikation
Mimmi Bladini och Ellen Simonsson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
933
En studie om hur lokala medier i Göteborg bevakade det Västsvenska paketet inför folkomröstningen om trängselskatt 2014
Oliver Karlsson och Ida Stefansson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
932
en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
Wilhelm Golinski och Matilda Wåger
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
931
En kvalitativ publikstudie
Hanna Hernius och Sebastian Rosenlind
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
930
En kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier
Emma Bengtsson och Andrej Kavrzic
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
929
En kvantitativ innehållsanalys av svenska lokala morgontidningar i storstad och på landsort
Emma Byström och Emma Eng
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
928
En fallstudie av den interna kommunikationen på AstraZeneca Mölndal
Sabina Isaksson och Sanna Kumlin
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
927
En studie om satirteckningars plats i svenska dagstidningar
Emma Ekström
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
926
En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam
Maria Ahnlund och Sussi Elhajj
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
925
Corporate Om människors relationer med företag
Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
924
En analys av Pegidas kommunikation i invandringsdiskursen
Inga Svensson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
923
en studie om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten
Nicole Carlsson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
922
En kvalitativ studie om hur nyanlända informerar sig
Erika Lek
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
921
En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.
Marine Jonsson och Evelina Nilsson
vt15
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
920
Skogsbranden i Västmanland.
Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler.
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
919
En kartläggning av TV4:s lokala nyhetsinnehåll innan och efter nedläggningen av de lokala redaktionerna
Annamari Alanne, Catharina Björk och Charlotte Guth
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
918
En kartläggning av politiska annonser i Dagens Nyheter
Olle Berntson och Erik Säwe
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
917
en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan
Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
916
En kvalitativ studie om hur organisationer applicerar och tar till sig idén om sociala medier
Sara Hägge och Sara Åhman
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
914
en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook.
Albin Yngve och Anton Fridolfsson
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
913
En kvalitativ studie om processen för varumärkesexponering i ”Hela Sverige bakar”
Elina Grothén och Julia Robertson
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
912
En kvalitativ studie med syfte att beskriva hur unga kvinnor upplever den riktade reklamen på Facebook
Anna Höglund Ekehäll och Isabelle Forsberg
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
911
En studie om skillnader mellan riks- respektive lokalmedias nyhetsrapportering om skogsbranden i Västmanland 2014
Malin Sternemark Petersén och Camilla Wasén
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
910
En kvalitativ studie av kultur- och nöjesbranschens arbete bakom sociala medier
Emma Hellberg och Amanada Nergelius
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
909
En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv
Jakob Säw, Kristina Claréus Wästlund och Klara Schåltz Bodinson
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
908
En studie av Jordbruksverkets internkommunikation
Fredrik Dahlstedt och Anders Åkerström
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
907
En studie om hur förtroendet för en webbsida påverkas av färg
Ellinor Eriksson och Jessica Lindbom Jämting
ht14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
906
- en kritisk diskursanalys av konstruktionen av kvinnor i de mest populära samtida musikvideorna
Sara Egeskog, Elin Sjöstrand
vt14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
905
En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik
Nina Johansson
vt14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
904
Hur och varför Göteborgs Stads kommunikatörer använder den grafiska profilen som de gör - och går det att applicera design management i organisationen?
William Bengtsson
vt14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
903
Anton Eliasson, Victor Egnell
vt14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
902
En kvalitativ studie om hur tjejer representeras i tidningen Frida
Johanna Stenbeck
vt14
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
901
– eller var det bättre förr? - En uppsats om kommunikation utan en fysisk butik, att nå ut i en hård konkurrens på en ny marknad
Sofia Eddelid, Antonia Heyman
vt14