Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
444

- en kvalitativ studie om nätverksbaserad organisationskommunikation

Anders EliassonErik Wagner
ht02
443

Utvärdering av Got Events AB:s fyra webbplatser - utifrån ett användarperspektiv

Jenny AlbrektssonKarin Sparring
ht02
442

En etnografisk innehållsanalys av Aftonbladets inrikesrapportering

Betrice Thorén
vt02
441

- betydelsen av kön och fälttillhörighet för tillgång till mediernas offentlighet i tre debattprogram år 2000

Anna-Maria PetterssonStina E Schedwin
vt02
440

En studie om Sex and the citys betydelse för sex kvinnor

Erika NabrinkLinda Österlund
vt02
439

En kvalitativ undersökning från ett producentperspektivIntervjuer med bland annat Martin Timell

Minna AirenneMaria Risemark
vt02
438

En kvalitativ innehållsanalys av Aktuellt 1978, 1988 och 2002

Gabriella HeringMaria Thyrell
vt02
437

En kvalitativ studie om villkoren för journalistisk krigsbevakning, med fokusering på konflikten i Afghanistan

Jens OhlssonErik Wiman
vt02
436

En studie grundad i ideologi- och produktionsteori

Thomas GelotteNikolas Glover
vt02
435

En studie av historisk förändring av veckopresseliten ur ett genusperspektiv

Jenny Wiik
vt02
434

- En kvalitativ intervjustudie över hur lika tidnings-användare ser på begrepp såsom trovärdighet och förtroende i relation till kvällstidningar i allmänhet och GT i synnerhet

Jenny HolmqvistKatarina Innocenti
vt02
433

Kvalitativa djupintervjuer om sex vetenskapsjournalister

Linda CederbergTherese Hasselryd
vt02
432

En studie av Göteborg & Co:s arbete med massmedierelationer

Jenny Lundin
vt02
431

En studie av hur morgon- och kvällspress skildrade vårdskandalen i Gislaved

Elin Bock
vt02
430

En studie av kommunikation via webbplatser för Internethandel med dagligvaror

Susanne BörjessonTherése Looström
vt02
429

- En kvalitativ undersöning om dokusåpors attraktionskraft

Sofia KeillerKaroline Rydell
vt02
428

En kvalitativ intervjustudie om hur nio pensionärer har tagit till sig datorn och Internet

Erika Jonsson
vt02
427

En receptionsstudie om nio respondenters åsikter och tankar om programmet

Maria JohanssonMalin Zander
vt02
426

En studie av kommunpolitikers föreställning om medias betydelse för politiska skandaler

Maria SchlichtingKarin Weijdegård
vt02
425

En kvantitativ innehållsanalys av hur pressen uppmärksammade televisionen i slutet av sextio- och början av sjuttiotalet

Anngreth JohanssonTobias Törnqvist
vt02
424

En komparativ innehållsanalys av genusaspekten i BBC:s och ITV:s nyheter

Kerstin AnderssonÅsa Westerstad
vt02
423

En studie av tredjepersonseffekten vid samhällsinformation och politisk reklam

Rudolf AntoniMattias Jansson
vt02
422

Om konsumism och ett engelskt modemagasin

Ola Friberg
vt02
421

- en intentionsanalys av fyra TV-programs diskussionsfora på Internet

Johanna BergströmSara Eborn
vt02
420

Och de inte(r)aktiva tjänsterna

Camilla LundénCamilla Larsson
vt02
419

Män och kvinnor i de spanska TV-nyheterna- en kvantitativ innehållsanalys av TVE och Antenna3TV

Josefine Walkin
vt02
418

En undersökning av politikens medialisering, opinionsjournalistik och valrörelsen

Martin Johansson
ht01
416

Svenska kyrkans kampanj - en form av publikstudie

Sofie ElfsbergStina Hall Nilson
ht01
415

En läsvärdesundersökning av Alingsås-Kuriren och Alingsås Tidning

Cecilia OhlssonLennart Larsson
ht01
414

en kvalitativ och komparativ studie av planeringsstadiet ur sändar- och mottagarperspektiv

Carina OvessonPetra Rosen
ht01
413

- en studie om tidskriften Djurens Rätts användare, deras använding av och synpunker på tidskriften

Jenny KlockareSopie Wahlund
ht01
412

En kvalitativstudie av unga människors massmedieanvändande, identitetsskapnade, och de sociala kontexternas påverkan inom fantsygenren

Emil ScottMathias A Färdigh
ht01
411

En kvalitativ innehållsanalys av mansbilder i livsstilsmagasinet Slitz årgång 2000

Helena NormanEwa Reimbertsson
ht01
408

Kvalitativ innehållsanlys ur ett retoriskt perspektiv av Svenska kyrkans profileringskampanj 2001

Evelina HedströmAnette StillnerLinus Östholm
ht01
407

En kvalitativ studie av kulturell påverkan på internkommunikationen i en svensk, internationell koncern

Johanna AawMåns Wiklund
ht01
406

En kvalitativ studie av medierelationen och mediebilden på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus

Petra BerglindCamilla LööfEmma Ulvemark
ht01
405

En studie av siskursrepresentationer i Aktuellts och Rapports nyhetssändningar under Georg Buschs besök och Eu-toppmötet i Göteborg 14-16/6 2001

Frida WainultChristoffer Lärkner
ht01
404

En semiotisk innehållsanalys av TV4:s programserie Gladiatorerna

Pernilla JohanssonAnna Persson
ht01
403

En studie av hur riskbilden av Göteborg förändrats över tid

Lisa HenricsonAnnelie Karlsson
ht01
402

-en kvalitativ textanalys av Västra Götalands polismyndighets och Göteborgsaktionen 2001:s pressmeddelanden i samband med EU-toppmötet i Göteborg, juni 2001

Anna FrödebyCecilia Rolf
ht01
401

En kvantitativ innehållsanalys av Trackslistan 1985-2000

Jonas EklundLisa Lönroth
vt01
400

En studie av informatörens informationsinhämtande och dess samspel med kulturella faktorer

Samina Shamsie Sara Sunnevik
vt01
399

En jämförande studie av mediernas gestaltning av bergbaneolyckan i kaprun, Österike

Joanna BergmanCarolina Heijbel
vt01
398

En komparativ studie av samspelet mellan poliser och journalister i Göteborg respektive Reykjavik

Tomas Zeljko
vt01
397

- om Internets plats i åtta unga vuxnas liv

Pia GravanderSara Karlgren
vt01
396

Villkor för (re)presentation

Fredrik Svensk
vt01
395

Bilden av det svenska EU-ordförandeskapet i de tre nordiska dagstidningarna Dagens Nyheter, Huvudstadsbladet och Berlinske Tiderne

Mats Hasselqvist
vt01