Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
544

En studie om Göteborgs Posten och GT:s krisrapportering från flodvågskatastrofen i Asien

Erik AskNiklas Henrikson
vt05
543

En kvantitativ studie av internkommunikation

Ylva JohanssonJéne Sjögren
vt05
542

En undersökning om kännedom och synsätt på CSR, Corporate Social Responsbility bland anställda på AstraZeneca i MölndalStudien är utförd genom fokusgruppintervjuer

Pierre SkelebrinkLotta Winström
vt05
541

En kvantitiv innehållsanalys av Dagens Nyheters miljöjournalistik 2004

Ulrika Hedman
vt05
540

en kvalitativ deskriptiv innehållsanalys av dramaserierna OC och Dawson`s creek med fokus på konstruktionen av ungdomlighet

Rebecca AdolfssonMalin Engelbrektson
vt05
539

En undersökning gällande användningen och mottagandet av tidskriften

Carina Etander Rimborg
vt05
538

En kvalitativ innehållsanalys och en receptionsstudie av tidningen Åka Skidor ur ett genusperspektiv

Nina KruseMimmi Sköldberg
vt05
537

APT-mötet som intern kommunikationskanal

Malin ZetterlundChristin Törnqvist
vt05
536

- uttryck för en kulturell gemenskap kring fri/öppen mjukva

Lotta Josefson
vt05
535

En kvalitativ undersökning av användningen av kommunikationskanalerna ur ett kulturellt perspektiv

Lena PellbjerAnja Jonasson
vt05
534

En kvalitativ textanalys av samhällssynen i samhällsmagasinet Faktum

Petter BlomqvistHelena Larsson
vt05
533

En analys av den musikjournalistiska kiskursen inom svensk press

Tobias IsakssonAndréas Nilsson
vt05
532

en studie om vilen betydelse livet på nätet har för unga kvinnor i deras vardagsliv

Sara GunnarssonMaria Danielsson
vt05
531

Syns man inte, så finns man inte

Catarina LindbergSusanne Söderblom
vt05
530

En kvalitativ studie om informationen kring Läkemedelsförsäkringen

Annika BergMartina Bernhardt
vt05
529

En kvalitativ innehållsanalys av Rapport och Aftonbladet

Johanna AnderssonMalin Jahnson
vt05
528

En jämförelse av de iranska tryckfrihetslagarna i teori och praktik

Pardis Mehdizadegan
vt05
526

en kvalitativ studie av hur människor förhåller sig till reklam i TV och radio

Karin LindauerCaroline Kullendorff
ht04
525

A qualitative study of fans expressions on the official homepage of Lars Winnerbäck

Annika BachMalin Olofsson
ht04
524

En kvalitativ studie om hur barn och ungdomar använder datorspelet Th e Sims och vilken mening de fyller i deras liv

Helena MindedalCarolina Tacking
ht04
523

en kvalitativ studie av hur dagens ungdomar förhåller sig till reklam

Sofia AppelgrenStefan Hedman
ht04
522

En kvalitativ studie baserad på föreningsmedlemmarnas tolkning av föreningsverksamheten inom HSB i Nordvästra Götaland

Maria Hempel
ht04
521

en kvantitativ och kvalitativ jämförande textanalys av den kommunala tidndingen “Vårt Göteborg”

Rimmi JohanssonLinnéa Dahlberg
ht04
520
Kim HjortErik Lundgren
ht04
519

En undersökning om hur Slitz och Cosmopolitan beröttar om alkohol

Henrik AgertzRasmus Wennergren
ht04
518

En studie om människors tolkningar av företags profileringsarbete och hur detta kan förstås i relation till individens identitetsskapande

Sara AnderssonAndreas Peterson
ht04
517

en studie av nya funktioner på sex tidningars webbplatser

Ola ErikssonBjörnliljequist
ht04
516

och hur fenomenet påverkas

John HornThomas SvenssonPierre Wernäng
ht04
514

en kvalitativ undersökning av hur ett antal göteborgare upplever tidningen Vårt Göteborg

Julia anderssonAnnika Berne
ht04
513

en jämförande studie om ett intranät i en strukturell organisation

Jenny Spetz
ht04
512

En kvantitativ studie i anställdas inställning till och användning av två interna kommunikationskanaler

Marie AlverslidMadeleine Johnsson
ht04
511

- en studie om samspelet mellan ekonomijournalister och näringslivsinformatörer

David BengtssonMatias Ristiniemi
vt04
510
Sara HanssonAnna Öman
vt04
507

- sportjournalistikens etik

Charlotta BlixtDaniel Wlvelin
vt04
506

vision eller verklighet?

Maria JohanssonCamilla Lindblad
vt04
505

En kartläggning av kvinnliga journalisters bakgrund, karriärmöjligheter och arbetsmiljö, samt hur de upplevt jämställdheten på SVT:s nyhetsredaktioner

Jessica MyrehagEmma Wirenhed
vt04
504

Massive Multiplayer Online Role-Playing Game

Mikael GustafssonJohan Westberg
vt04
503

En kvantitativ studie kring mediebilden av invandrare i svensk dagspress

Belma Kratovic
vt04
502

en kvalitaiv studie av Postens kommunikation under omorganisationen mellan åren 2000-2003

Linda AvasaluSarah Lundberg
vt04
501

en enkätundersökning bland Göteborgs Läkaresällskaps medlemmar

Ros-Marie anderssonDaniel Lundgren
vt04
500

en krtitiskretoirsk analys av Systembolagets kampanj efter mutskandealen 2003

Victoria BaggeStefan Dahlkvist
vt04
499

En kvantitativ innehållsanalys av Bolibompas representation av kön, klass och etnicitet

Johanna LidgrenLisa Öhman
vt04
498

En kvantitativ innehållsanalys ur ett feministiskt perspektiv av diskussioner om Big Brother på AlltOmTv.se

Mirja LundqvistMarith Wallin
vt04
496

Internkommunikation som en framgångsfaktor i utvecklingen av ett intranät

Tina TibblingKatrin Öberg
vt04
495

En studie om PR-konsulters föreställning om medias betydelse vid politiska skandaler

Pernilla ErikssonSara Östergaard
vt04