Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
394

En imageanalys av Systembolaget

Cinna AxelssonPauline Sjöberg
vt01
393

en kvalitativ fallstudie av fem intranät ur sändarperspektiv

Maria ben SalemKristina KoponenSusanna Svensson
vt01
392

En kvalitativ innehållsanalys av Svenska Elles personpoträtt 1999-2000

Linda SpjutPernilla Vevang
vt01
391

- om spelet kring P2/Musikradions uppdrag på 90-talet

Andreas Löfman
vt01
390

En enkätundersökning om hur användningen av de formella interna informationskanalerna fungerar på Strålfors kontor i Belgien, Ljungby, Skövde Tyskland och Västerås

Camilla DufvaMia Lundström
vt01
389

- en kvantitativ studie av hur de anställda i hälsan & arbetslivet upplever den interna kommunikationen i en förändringsprocess

Mia GöranssonUlrica Johansson
vt01
388

- en studie för att främja samåkning.

Kajsa Grevås Malin Svensk Linnéa Törander
ht30
387

En kvalitativ tittarundersökning om televisionen i dagens konsumtionssamhälle

Marie ElvingKarin Mondet
vt01
386

En kvalitativ studie av olika etniska gruppers representation i TV-bruset

Sara BacklundJessica Håkansson
vt01
385

En undersökning om hur man skapar mening utifrån användande av en interaktiv användarmanual

Peter Johansson-YxnerJens KarlssonCaroline Kristiansen
vt01
384

- en kartläggning av karaktären av sju svenska internetbokhandlars webbplatser

Malin Malm
vt01
383

En kvalitativ undersökning om hur ungdomars förhållningssätt till köttkonsumtion influerats av debatten kring galna kosjukan, och hur detta tagit sig i uttryck

Susanna AnderssonMartin PalmqvistRickard Strömberg
vt01
382

En kvantitativ användarstudie av intranätet hos White arkitekter AB

Ann-Marie AskenbomAnders EckerströmHanna Hedvall
vt01
381

- samtalsintervjuer med människor om TV-reklam

Charlotta BengtssonHeléne Riihonen
vt01
380

Hur dialog används i PR-sammanhang på åtta olika webbplatser

Pernilla Bastås
ht00
379

En kritisk diskursanalys av pressmaterialet från Bok och Biblioteksmässan 1999

Helene Gunnarsson Miléne Padellaro Anna Karin Wiberg
ht30
378
Maria GranathAnna Olsén
ht00
377

Internet som kommunikationsmedel i Akademikerförbundet

Daniel Karlsson
ht00
376

Ungdomars föreställning om medievåld

Peter Grönberg
ht00
375

En receptionsanalys av hur 8 tv-tittare upplever dokusåpan Big Brother

Linda TängMalin TaavolaSara Iglesias Karlsson
ht00
374

En studie i likheter och skillnader i rapporteringen om MTG, NetCom och Kinnevik

Ulrika FrickJenny Stenros
ht00
373

En kvalitativ undersökning av fem dövas TV-användning

Björn OttossonDag Thyselius
ht00
371

En fallstudie ur ett genusperspektiv av hur och varför några kvinnor identifierar sig med manliga karaktärer på film

Gabriella Sandstig
ht00
370

respons på polisens fordonskampanj hösten år 2000

Anna BolinLisa Bohlin
ht00
369

En studie av hotells kommunikation via hemsidan

Anders G Rick
ht00
368

Vad har hänt med miljöjournalistiken- en kvantitativ innehållsanalys av Rapports och Aktuellts miljöinslag 1995 och 2000

Charlotte Axelsson, Magnus Pettersson
ht00
367

En kvantitativ undersökning av deltagarna i Expedition: Robinson utifrån ett sociologiskt senmodernt perspektiv

Telmy Ljung
vt00
366

- en imageanalys av Svenska Kyrkan i Brunnsbo

Therese ErikssonCaroline Johansson
vt00
365

En kvantitativ undersökning av intranätanvändningen på Försäkringskassan Västra Götaland

Therése ErikssonJonas Johansson
vt00
364

Hur jämställd är reklamen i TV4?

Jerry KarlssonDaniel Köster
vt00
363

En kvalitativ studie om hur några fastighetsägare upplevde kontakten med Stadsbyggnadskontoret inför en detaljplaneändring

Lena Kolvik Hallgren
vt00
362

Sj:s intranät ur ett demokratiperspektiv

Marie Florin
vt00
361

En organisations information och kommunikationsvägar En kvantitativ mottagarstudie

Lena PetterssonMaria HelgesonAnnaKarin Agermark
vt00
360

En jämförande kvalitativ undersökning av tre kommuners samarbete med West Sweden

Idha MuregårdÅsa Söderbom
vt00
358

- Kvalitativa samtalsintervjuer med personer som utformar reklam

Angelica BäckPetra Schatter
vt00
357

En kvantitativ innehållsanalys av insändarinlägg publicerade på insändarsidan i Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter olch Norra Halland under åren 1960-2000

Carina Peleg
vt00
356

- En jämförande kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys

Björn FrostnerSofia Schnell
vt00
355

Hur image-kapitalet verkar på “marknadsplatsen”

Ingela HaglundHelena Halling Rankka
vt00
354

En historisk innehållsanalys av IKEA-kataloger från 1951 till 2000

Kristina Svensson
vt00
353

En kvalitativ undersökning av ett antal anställdas upplevelser av KF:s koncertidning, Kooperativa Affärer

Malin gustafssonJohanna Lindell
vt00
352

En kvantitativ studie om tredjepersonseffekten i förhållande till TV-reklamen

Jennie JohanssonHelén Carlsson
vt00
351

En kvantitativ undersökning om vad det är som styr ungdomars intresse för politisk Internetanvändning

Sara Carlsson
vt00
350

En kvalitativ studie om hur produktionsbolaget MTV åstadkommer ett tittarmässigt framgångsrikt underhållningsprogram för TV

Helene CarlsonPatrik Nyqvist
vt00
349

En textanalys av hur Aktuellts aprilskämt beskriver vår sociala verklighet

Erik Jonsson
ht99
348

- en studie av relationen mellan Investor Relationsansvariga och finansanalytiker

Andreas Jerat, Arthur Zachau
ht99
347

En kvantitativ innehållsanalys av hur kraven i platsannonser förändras över tid

Magdalena Larhed, Catarin Östlund
ht99
346

En livsstilsanalys av magasinet Månadsjournalen och Bibel

Josefin Kollberg, Sandra Meershoek
ht99
345

En kvantitativ undersökning om internkommunikationen på två närpolisområden inom Polismyndigheten i Västra Götalands län

Jeanette Karlsson, Lisa Knutsson, Carin Varverud
ht99
344

En kvalitativ undersökning om journalisters syn på turistnäringen i Göteborg och Göteborg & Co

Annika Klemming, Johanna Olsson
ht99