Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
en kvalitativ fallstudie av fem intranät ur sändarperspektiv
En kvalitativ innehållsanalys av Svenska Elles personpoträtt 1999-2000
En enkätundersökning om hur användningen av de formella interna informationskanalerna fungerar på Strålfors kontor i Belgien, Ljungby, Skövde Tyskland och Västerås
- en kvantitativ studie av hur de anställda i hälsan & arbetslivet upplever den interna kommunikationen i en förändringsprocess
- en studie för att främja samåkning.
En kvalitativ tittarundersökning om televisionen i dagens konsumtionssamhälle
En kvalitativ studie av olika etniska gruppers representation i TV-bruset
En undersökning om hur man skapar mening utifrån användande av en interaktiv användarmanual
- en kartläggning av karaktären av sju svenska internetbokhandlars webbplatser
En kvalitativ undersökning om hur ungdomars förhållningssätt till köttkonsumtion influerats av debatten kring galna kosjukan, och hur detta tagit sig i uttryck
En kvantitativ användarstudie av intranätet hos White arkitekter AB
- samtalsintervjuer med människor om TV-reklam
Hur dialog används i PR-sammanhang på åtta olika webbplatser
En kritisk diskursanalys av pressmaterialet från Bok och Biblioteksmässan 1999
Internet som kommunikationsmedel i Akademikerförbundet
En receptionsanalys av hur 8 tv-tittare upplever dokusåpan Big Brother
En studie i likheter och skillnader i rapporteringen om MTG, NetCom och Kinnevik
En kvalitativ undersökning av fem dövas TV-användning
En fallstudie ur ett genusperspektiv av hur och varför några kvinnor identifierar sig med manliga karaktärer på film
respons på polisens fordonskampanj hösten år 2000
En studie av hotells kommunikation via hemsidan
Vad har hänt med miljöjournalistiken- en kvantitativ innehållsanalys av Rapports och Aktuellts miljöinslag 1995 och 2000
En kvantitativ undersökning av deltagarna i Expedition: Robinson utifrån ett sociologiskt senmodernt perspektiv
- en imageanalys av Svenska Kyrkan i Brunnsbo
En kvantitativ undersökning av intranätanvändningen på Försäkringskassan Västra Götaland
En kvalitativ studie om hur några fastighetsägare upplevde kontakten med Stadsbyggnadskontoret inför en detaljplaneändring
En organisations information och kommunikationsvägar En kvantitativ mottagarstudie
En jämförande kvalitativ undersökning av tre kommuners samarbete med West Sweden
- Kvalitativa samtalsintervjuer med personer som utformar reklam
En kvantitativ innehållsanalys av insändarinlägg publicerade på insändarsidan i Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter olch Norra Halland under åren 1960-2000
- En jämförande kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys
Hur image-kapitalet verkar på “marknadsplatsen”
En historisk innehållsanalys av IKEA-kataloger från 1951 till 2000
En kvalitativ undersökning av ett antal anställdas upplevelser av KF:s koncertidning, Kooperativa Affärer
En kvantitativ studie om tredjepersonseffekten i förhållande till TV-reklamen
En kvantitativ undersökning om vad det är som styr ungdomars intresse för politisk Internetanvändning
En kvalitativ studie om hur produktionsbolaget MTV åstadkommer ett tittarmässigt framgångsrikt underhållningsprogram för TV
En textanalys av hur Aktuellts aprilskämt beskriver vår sociala verklighet
- en studie av relationen mellan Investor Relationsansvariga och finansanalytiker
En kvantitativ innehållsanalys av hur kraven i platsannonser förändras över tid
En livsstilsanalys av magasinet Månadsjournalen och Bibel
En kvantitativ undersökning om internkommunikationen på två närpolisområden inom Polismyndigheten i Västra Götalands län
En kvalitativ undersökning om journalisters syn på turistnäringen i Göteborg och Göteborg & Co
En kvalitativ innehållsanalys om hur kvinnan framställs och bemöts i Svart eller vitt