Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
394
En imageanalys av Systembolaget
Cinna AxelssonPauline Sjöberg
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
393
en kvalitativ fallstudie av fem intranät ur sändarperspektiv
Maria ben SalemKristina KoponenSusanna Svensson
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
392
En kvalitativ innehållsanalys av Svenska Elles personpoträtt 1999-2000
Linda SpjutPernilla Vevang
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
391
- om spelet kring P2/Musikradions uppdrag på 90-talet
Andreas Löfman
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
390
En enkätundersökning om hur användningen av de formella interna informationskanalerna fungerar på Strålfors kontor i Belgien, Ljungby, Skövde Tyskland och Västerås
Camilla DufvaMia Lundström
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
389
- en kvantitativ studie av hur de anställda i hälsan & arbetslivet upplever den interna kommunikationen i en förändringsprocess
Mia GöranssonUlrica Johansson
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
388
- en studie för att främja samåkning.
Kajsa Grevås Malin Svensk Linnéa Törander
ht30
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
387
En kvalitativ tittarundersökning om televisionen i dagens konsumtionssamhälle
Marie ElvingKarin Mondet
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
386
En kvalitativ studie av olika etniska gruppers representation i TV-bruset
Sara BacklundJessica Håkansson
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
385
En undersökning om hur man skapar mening utifrån användande av en interaktiv användarmanual
Peter Johansson-YxnerJens KarlssonCaroline Kristiansen
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
384
- en kartläggning av karaktären av sju svenska internetbokhandlars webbplatser
Malin Malm
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
383
En kvalitativ undersökning om hur ungdomars förhållningssätt till köttkonsumtion influerats av debatten kring galna kosjukan, och hur detta tagit sig i uttryck
Susanna AnderssonMartin PalmqvistRickard Strömberg
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
382
En kvantitativ användarstudie av intranätet hos White arkitekter AB
Ann-Marie AskenbomAnders EckerströmHanna Hedvall
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
381
- samtalsintervjuer med människor om TV-reklam
Charlotta BengtssonHeléne Riihonen
vt01
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
380
Hur dialog används i PR-sammanhang på åtta olika webbplatser
Pernilla Bastås
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
379
En kritisk diskursanalys av pressmaterialet från Bok och Biblioteksmässan 1999
Helene Gunnarsson Miléne Padellaro Anna Karin Wiberg
ht30
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
378
Maria GranathAnna Olsén
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
377
Internet som kommunikationsmedel i Akademikerförbundet
Daniel Karlsson
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
376
Ungdomars föreställning om medievåld
Peter Grönberg
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
375
En receptionsanalys av hur 8 tv-tittare upplever dokusåpan Big Brother
Linda TängMalin TaavolaSara Iglesias Karlsson
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
374
En studie i likheter och skillnader i rapporteringen om MTG, NetCom och Kinnevik
Ulrika FrickJenny Stenros
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
373
En kvalitativ undersökning av fem dövas TV-användning
Björn OttossonDag Thyselius
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
371
En fallstudie ur ett genusperspektiv av hur och varför några kvinnor identifierar sig med manliga karaktärer på film
Gabriella Sandstig
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
370
respons på polisens fordonskampanj hösten år 2000
Anna BolinLisa Bohlin
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
369
En studie av hotells kommunikation via hemsidan
Anders G Rick
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
368
Vad har hänt med miljöjournalistiken- en kvantitativ innehållsanalys av Rapports och Aktuellts miljöinslag 1995 och 2000
Charlotte Axelsson, Magnus Pettersson
ht00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
367
En kvantitativ undersökning av deltagarna i Expedition: Robinson utifrån ett sociologiskt senmodernt perspektiv
Telmy Ljung
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
366
- en imageanalys av Svenska Kyrkan i Brunnsbo
Therese ErikssonCaroline Johansson
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
365
En kvantitativ undersökning av intranätanvändningen på Försäkringskassan Västra Götaland
Therése ErikssonJonas Johansson
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
364
Hur jämställd är reklamen i TV4?
Jerry KarlssonDaniel Köster
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
363
En kvalitativ studie om hur några fastighetsägare upplevde kontakten med Stadsbyggnadskontoret inför en detaljplaneändring
Lena Kolvik Hallgren
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
362
Sj:s intranät ur ett demokratiperspektiv
Marie Florin
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
361
En organisations information och kommunikationsvägar En kvantitativ mottagarstudie
Lena PetterssonMaria HelgesonAnnaKarin Agermark
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
360
En jämförande kvalitativ undersökning av tre kommuners samarbete med West Sweden
Idha MuregårdÅsa Söderbom
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
358
- Kvalitativa samtalsintervjuer med personer som utformar reklam
Angelica BäckPetra Schatter
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
357
En kvantitativ innehållsanalys av insändarinlägg publicerade på insändarsidan i Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter olch Norra Halland under åren 1960-2000
Carina Peleg
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
356
- En jämförande kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys
Björn FrostnerSofia Schnell
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
355
Hur image-kapitalet verkar på “marknadsplatsen”
Ingela HaglundHelena Halling Rankka
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
354
En historisk innehållsanalys av IKEA-kataloger från 1951 till 2000
Kristina Svensson
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
353
En kvalitativ undersökning av ett antal anställdas upplevelser av KF:s koncertidning, Kooperativa Affärer
Malin gustafssonJohanna Lindell
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
352
En kvantitativ studie om tredjepersonseffekten i förhållande till TV-reklamen
Jennie JohanssonHelén Carlsson
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
351
En kvantitativ undersökning om vad det är som styr ungdomars intresse för politisk Internetanvändning
Sara Carlsson
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
350
En kvalitativ studie om hur produktionsbolaget MTV åstadkommer ett tittarmässigt framgångsrikt underhållningsprogram för TV
Helene CarlsonPatrik Nyqvist
vt00
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
349
En textanalys av hur Aktuellts aprilskämt beskriver vår sociala verklighet
Erik Jonsson
ht99
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
348
- en studie av relationen mellan Investor Relationsansvariga och finansanalytiker
Andreas Jerat, Arthur Zachau
ht99
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
347
En kvantitativ innehållsanalys av hur kraven i platsannonser förändras över tid
Magdalena Larhed, Catarin Östlund
ht99
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
346
En livsstilsanalys av magasinet Månadsjournalen och Bibel
Josefin Kollberg, Sandra Meershoek
ht99
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
345
En kvantitativ undersökning om internkommunikationen på två närpolisområden inom Polismyndigheten i Västra Götalands län
Jeanette Karlsson, Lisa Knutsson, Carin Varverud
ht99
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
344
En kvalitativ undersökning om journalisters syn på turistnäringen i Göteborg och Göteborg & Co
Annika Klemming, Johanna Olsson
ht99