Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
747

Ett arbete om mediekunskaper i gymnasieskolans styrdokument

Tor Kindahl
vt11
746

En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och vätverkar utifrån sin yrkesroll

Gabriella Lundgren och Linnéa Magnussson
vt11
745

En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke

Linda Florin BrorssonStellan Karlsson
vt11
744

En undersökning kring distansstudenters upplevelse av kommunikation och anledning till avhopp/slutförande

Martin Birgersson
vt11
743

Ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter

Johanna Fasth
vt11
742

En kvalitativ studie av valrörelsen 2010 års strategiska kommunikation hos Hallands Socialdemokratiska Partidistrikt

Therese Stoltz
ht10
741

En tidning med fokus på det svenska språket och den svenska kulturen

Claes Johansson
ht10
740

En jämförande innehållsanalys av lokalsidorna i Extra Östergötland, Östgöta Correspontenten och Norrköpings tidningar

Nadège Mayunga och Kristin Pontén
ht10
739

En samtalsintervjuundersökning om distansstuderande lärandeprocesser

Jonathan Mattebo Persson
ht10
738

En studie om livsstil, medieanvändning och kvinnor

Johanna Pihl och Hanna Wekell
ht10
737

En jämförelse av lokalrapportering från Svenska och Norska val

Erik Westergren-Mörtberg
ht10
736

En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattning om vad en nyhet är och var den finns

Fredrik Lundqvist, Erik Mattsson och Jonathan Westerlind
ht10
735

En kvalitativ studie om ungdomars förhållningssätt till medier på uppdrag av Sveriges Radio

Cecilia Pettersson, Maria Skoglund och Linn Warg
ht10
734

Om hur politisk TV-reklam blev tillåtet i Sverige

Malin Stääf
ht10
733

En beskrivande studie om ungdomars politiska deltagande genom kommunikationen av hjärtefrågor

Sandra Hansson och Lisa Snäll
ht10
732

Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag

Amanda Bengtsson och Liza Olsson
ht10
731

I huvudet på framtidens mediekonsumenter - hur tänker, känner och agerar de?

Cornelia Andersson och Emma Ask
ht10
730

En studie av Ale kommuns satsning på att ge alla elever i årskurserna 1-3 varsin egen bärbar dator

Sofia Pettersson
ht10
729

En samtalsintervjuundersökning om distansstuderandes lrandeprocesser

Jonathan Mattebo Persson
vt10
728

en studie om unga människors syn på annonser i olika mediekanaler

Helen AngervikIsabella Szajewska
vt10
727

En kvantitativ studie av innehållet i Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten

Anna JägnefältStefan Strömberg
vt10
726

En kvalitativ studie kring studenter, arbete och informationsinhämtning

Rebecka BladHanna Östberg
vt10
725

en studie av Göteborgs-Postens rapportering kring Västtrafiks nya betalsystem

Jenny Björkman Josefin lantz
vt10
724

En studie om hur läsarnyheten kan bidra till interaktiviteten på nättidningar

Moa Vennergrund
ht10
722

Customers´ perceptions of the Volvo Trucks Customer Magazine

Veronica Nyblom
vt10
721

En studie fokuserad på olika generatioer av yrkesverksamma pedagoger och deras uppfattningar kring mediekritisk undervisning

Marcus Ekman
vt10
720
Louice Scholtz Eriksson
vt10
719

En studie i ungas förtroende för sina nyhetskällor

Jonatan Ericson Eva-Karin Fredriksson
vt10
718

En studie av kommunikationen mellan TV4:s lokala nyhetsredaktioner

Linnea Erwander Sissel Hedqvist
vt10
717

En studie om Västtrafiks nya biljettsystem som nyhetsämne

Marcus Odeholm Fredrik Richardsson Henrik von Schlanbusch
vt10
716

en kvalitativ undersökning bland Göteborgs gymnasieskolor

Marcus Tapaninen
vt10
714

En kvaliiativ studie om tjejgrupper och kommunikation

Lina Dimming Christin Talani
vt10
713

En kartläggning av den interna kommunikationen i Föreningen Viktoriahuset

Melissa Behremovic Sara Lignell
ht09
712

En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier

Andreas Hadzikostas Helli Shahidi
vt10
711

- ett första steg till att kvantifiera reklambruset

Elin Christoffersson Åsa Olovson
ht09
710

En studie av börsbolags profilering i sina VD-brev under hög. respektive lågkonjunktur

Sara Alexandersson Hanna Brage
ht09
709

En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg

Åsa Borg Malin Westmark
ht09
708

Googlegenerationes syn på Filmfestivalen

Sara Adolfsson Maria Börgeson
ht09
707

Skolchefers arbete för att möjliggöra digital mediekompetens i dagens och morgondagens skola

Mikael Cederbom
ht09
706

En kvantitativ innehållsanalys av nio chefredaktörsbloggar

Johan Lindgren Markus Mattsson
ht09
705

att marknadsföra sig genom sociala medier

Elisabeth Björnram Michelle Lindholm
ht09
704

Skolchefers syn på den kritiska mediekompetensens möjligheter och hinder i grundskolans värld

Susanna Boonyai
ht09
703

En studie av hur elever på ett gymnasium upplevde att de utvecklade son mediekompetens i ett FN-rollspel

Maud Ahlström Peo Granberg
ht09
702

En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress

Erik Karlsson Jenny Svensson Malin Svensson
ht09
701

En studie om vad förändringsprocessen som plattformsprojekt innebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet

Susanne Fredriksson Helen Hammargren
ht09
700

en kvantitativ studie om gratistidningar

Anna-Karin Klingberg
ht09
699

Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier

Sofie Engström Thina Grotmark
ht09
698

en kvalitativ studie om hur lärare på grundskolans senare del förhåller sig till datorbaserad teknologi i undervisningen

Matilda GustavssonMaria KanonIsak Mathiasson
ht07