Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och vätverkar utifrån sin yrkesroll
En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke
En undersökning kring distansstudenters upplevelse av kommunikation och anledning till avhopp/slutförande
Ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter
En kvalitativ studie av valrörelsen 2010 års strategiska kommunikation hos Hallands Socialdemokratiska Partidistrikt
En tidning med fokus på det svenska språket och den svenska kulturen
En jämförande innehållsanalys av lokalsidorna i Extra Östergötland, Östgöta Correspontenten och Norrköpings tidningar
En samtalsintervjuundersökning om distansstuderande lärandeprocesser
En studie om livsstil, medieanvändning och kvinnor
En jämförelse av lokalrapportering från Svenska och Norska val
En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattning om vad en nyhet är och var den finns
En kvalitativ studie om ungdomars förhållningssätt till medier på uppdrag av Sveriges Radio
En beskrivande studie om ungdomars politiska deltagande genom kommunikationen av hjärtefrågor
Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag
I huvudet på framtidens mediekonsumenter - hur tänker, känner och agerar de?
En studie av Ale kommuns satsning på att ge alla elever i årskurserna 1-3 varsin egen bärbar dator
En samtalsintervjuundersökning om distansstuderandes lrandeprocesser
en studie om unga människors syn på annonser i olika mediekanaler
En kvantitativ studie av innehållet i Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten
En kvalitativ studie kring studenter, arbete och informationsinhämtning
en studie av Göteborgs-Postens rapportering kring Västtrafiks nya betalsystem
En studie om hur läsarnyheten kan bidra till interaktiviteten på nättidningar
Customers´ perceptions of the Volvo Trucks Customer Magazine
En studie fokuserad på olika generatioer av yrkesverksamma pedagoger och deras uppfattningar kring mediekritisk undervisning
En studie i ungas förtroende för sina nyhetskällor
En studie av kommunikationen mellan TV4:s lokala nyhetsredaktioner
En studie om Västtrafiks nya biljettsystem som nyhetsämne
en kvalitativ undersökning bland Göteborgs gymnasieskolor
En kvaliiativ studie om tjejgrupper och kommunikation
En kartläggning av den interna kommunikationen i Föreningen Viktoriahuset
En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier
- ett första steg till att kvantifiera reklambruset
En studie av börsbolags profilering i sina VD-brev under hög. respektive lågkonjunktur
En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg
Googlegenerationes syn på Filmfestivalen
Skolchefers arbete för att möjliggöra digital mediekompetens i dagens och morgondagens skola
En kvantitativ innehållsanalys av nio chefredaktörsbloggar
att marknadsföra sig genom sociala medier
Skolchefers syn på den kritiska mediekompetensens möjligheter och hinder i grundskolans värld
En studie av hur elever på ett gymnasium upplevde att de utvecklade son mediekompetens i ett FN-rollspel
En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress
En studie om vad förändringsprocessen som plattformsprojekt innebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet
Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier
en kvalitativ studie om hur lärare på grundskolans senare del förhåller sig till datorbaserad teknologi i undervisningen
En kvalitativ studie av personalens syn på Blå Ställets internkommunikation