Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En kvalitativ intervjustudie om uppfattningen kring barns medverkan i influencers betalda samarbeten
En kvantitativ studie om attityder till influencer marketing på Instagram.
En studie om unga kvinnors uppfattning och värdering av reklamens trovärdighet på
det sociala mediet Instagram
En jämförande samtalsanalytisk studie av två
slutdebatter i SVT: 1985 och 2010
En kvalitativ studie om hur socialt ansvarstagande
gestaltas för att legitimera en ideell organisation inom en
kontroversiell bransch
En retorisk textanalys av varumärket LYFT ur ett CSR-perspektiv
En kvantitativ studie på Ebba Buschs närvaro på Instagram.
En studie om Premier Leagues CSR-arbete för en svensk publik
En feministisk och semiotisk analys på framställningen av
framgångsrika kvinnor i serien Svenska Powerkvinnor.
En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om hur äldre kvinnor
upplever modeller i anti-aging reklambilder
En kvalitativ studie om risk- och hälsokommunikation ur ett
mottagarperspektiv
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors resonemang kring OnlyFans-främjande innehåll i sociala medier
En textanalytisk fallstudie av inlägg i Facebookgruppen Miljövänner
för Kärnkraft
En kvalitativ studie om hur nyhetsredaktioner arbetar
för att uppnå ett jämställt nyhetsutbud
Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg
En kvalitativ studie av hur unga svenska tjejer resonerar kring
skönhetskirurgifrämjande innehåll på TikTok
En kvalitativ studie om riktad reklam på Instagram
En undersökning av deltagarkulturen på
Instagram i samband med Black Lives Matter
En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av ICAs reklamfilmer under covid-19 pandemin.
En kvalitativ studie om hur icke-vita personer
framställs på kroppsaktivistiska konton på Instagram
En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram
En semistrukturerad intervjustudie om hur kommentatorn påverkar tevetittarens upplevelse av idrottsevenemanget
Vad influerar influencern? – En kvalitativ intervjustudie
En kvalitativ studie om de politiska partiernas lokala valrörelser i Sverige
En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl
kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete
En kvalitativ innehållsanalys om hur ryska idrottare och Ryssland framställs i dopningssammanhang i svenska tidningar.
En jämförande studie om representation i TV4s Nyhetsmorgon
och SVTs Morgonstudion
– En undersökning av mångfalden i SVT:s lokala nyheter
En kvalitativ intervjustudie om kreatörers upplevelser av att publicera explicit innehåll på plattformen OnlyFans.
En kvalitativ innehållsanalys av Apples reklamfilmer över tid
En studie om Gina Tricots målgrupps attityd till hållbarhetskommunikation och influencer marketing
En studie om människors behov, värdering och upplevelse av nyhetskonsumtion i svenska poddar
En kvalitativ textanalys av nyhetsrapporteringen kring Arenafrågan i Göteborg
En kvalitativ intervjustudie som undersöker motiv till att dela politiska budskap på Instagram.
Enstudie om hur icke-köttätare tolkar altruistiska
ochegoistiska budskapför veganism i medier
En kvalitativ intervjustudie om hur unga kvinnor tolkar alkoholrelaterade budskap publicerade av svenska influencers på Instagram
En kvantitativ innehållsanalys över nyhetsporträtteringen i Sveriges Television & Sveriges Radio
En kvalitativ studie om gymnasieungdomars lärande via videodelningsplattformen Youtube
En kvalitativ intervjustudie om unga svenska kvinnors upplevelser av
kroppsorienterad aktivism på sociala medier
En kvalitativ innehållsanalys av stereotypa sociala representationer av fysiska funktionshinder i film.
En fallstudie av Estrids kommunikation på Instagram och unga kvinnors uppfattning av den.
En kvalitativ studie om riktad reklam på Facebook
En kvalitativ studie om varför människor väljer bort traditionella nyheter
En kvalitativ textanalys med fokus på framing av
president Trump, CNN och Fox News bidrag till
meningsskapandet av Covid-19 pandemin.
En kritisk innehållsanalys av kvinnokroppens
representation för kommersiellt syfte och PR i en
kampanj av Libresse
En kvalitativ undersökning av dejtingprogram i senmoderniteten
En kvalitativ semiotisk studie om identitetsskapande och maskulinitet på Instagram
En kvalitativ intervjustudie om unga kvinnors syn på sociala medier i relation till träning och hälsa
En kritisk retorikanalys av hur MAX och McDonald’s använder sig av grön marknadsföring