Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
747
Ett arbete om mediekunskaper i gymnasieskolans styrdokument
Tor Kindahl
vt11
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
746
En studie om hur unga konstnärer kommunicerar och vätverkar utifrån sin yrkesroll
Gabriella Lundgren och Linnéa Magnussson
vt11
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
745
En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke
Linda Florin BrorssonStellan Karlsson
vt11
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
744
En undersökning kring distansstudenters upplevelse av kommunikation och anledning till avhopp/slutförande
Martin Birgersson
vt11
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
743
Ungdomars val av kommunikationskanaler för att få information om fritidsaktiviteter
Johanna Fasth
vt11
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
742
En kvalitativ studie av valrörelsen 2010 års strategiska kommunikation hos Hallands Socialdemokratiska Partidistrikt
Therese Stoltz
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
741
En tidning med fokus på det svenska språket och den svenska kulturen
Claes Johansson
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
740
En jämförande innehållsanalys av lokalsidorna i Extra Östergötland, Östgöta Correspontenten och Norrköpings tidningar
Nadège Mayunga och Kristin Pontén
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
739
En samtalsintervjuundersökning om distansstuderande lärandeprocesser
Jonathan Mattebo Persson
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
738
En studie om livsstil, medieanvändning och kvinnor
Johanna Pihl och Hanna Wekell
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
737
En jämförelse av lokalrapportering från Svenska och Norska val
Erik Westergren-Mörtberg
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
736
En kvalitativ studie om unga vuxnas uppfattning om vad en nyhet är och var den finns
Fredrik Lundqvist, Erik Mattsson och Jonathan Westerlind
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
735
En kvalitativ studie om ungdomars förhållningssätt till medier på uppdrag av Sveriges Radio
Cecilia Pettersson, Maria Skoglund och Linn Warg
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
734
Om hur politisk TV-reklam blev tillåtet i Sverige
Malin Stääf
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
733
En beskrivande studie om ungdomars politiska deltagande genom kommunikationen av hjärtefrågor
Sandra Hansson och Lisa Snäll
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
732
Kommunikation, relation och förtroende mellan kund och företag
Amanda Bengtsson och Liza Olsson
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
731
I huvudet på framtidens mediekonsumenter - hur tänker, känner och agerar de?
Cornelia Andersson och Emma Ask
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
730
En studie av Ale kommuns satsning på att ge alla elever i årskurserna 1-3 varsin egen bärbar dator
Sofia Pettersson
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
729
En samtalsintervjuundersökning om distansstuderandes lrandeprocesser
Jonathan Mattebo Persson
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
728
en studie om unga människors syn på annonser i olika mediekanaler
Helen AngervikIsabella Szajewska
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
727
En kvantitativ studie av innehållet i Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten
Anna JägnefältStefan Strömberg
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
726
En kvalitativ studie kring studenter, arbete och informationsinhämtning
Rebecka BladHanna Östberg
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
725
en studie av Göteborgs-Postens rapportering kring Västtrafiks nya betalsystem
Jenny Björkman Josefin lantz
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
724
En studie om hur läsarnyheten kan bidra till interaktiviteten på nättidningar
Moa Vennergrund
ht10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
723
Katarina Gregner Johanna Wedin
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
722
Customers´ perceptions of the Volvo Trucks Customer Magazine
Veronica Nyblom
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
721
En studie fokuserad på olika generatioer av yrkesverksamma pedagoger och deras uppfattningar kring mediekritisk undervisning
Marcus Ekman
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
720
Louice Scholtz Eriksson
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
719
En studie i ungas förtroende för sina nyhetskällor
Jonatan Ericson Eva-Karin Fredriksson
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
718
En studie av kommunikationen mellan TV4:s lokala nyhetsredaktioner
Linnea Erwander Sissel Hedqvist
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
717
En studie om Västtrafiks nya biljettsystem som nyhetsämne
Marcus Odeholm Fredrik Richardsson Henrik von Schlanbusch
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
716
en kvalitativ undersökning bland Göteborgs gymnasieskolor
Marcus Tapaninen
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
715
Elin Magnusson Victoria Malmberg
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
714
En kvaliiativ studie om tjejgrupper och kommunikation
Lina Dimming Christin Talani
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
713
En kartläggning av den interna kommunikationen i Föreningen Viktoriahuset
Melissa Behremovic Sara Lignell
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
712
En kvalitativ studie om framgångsrik marknadsföring via sociala medier
Andreas Hadzikostas Helli Shahidi
vt10
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
711
- ett första steg till att kvantifiera reklambruset
Elin Christoffersson Åsa Olovson
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
710
En studie av börsbolags profilering i sina VD-brev under hög. respektive lågkonjunktur
Sara Alexandersson Hanna Brage
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
709
En kvantitativ studie av kommunikationen i kvinnofridsfrågor mellan myndigheter i Skaraborg
Åsa Borg Malin Westmark
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
708
Googlegenerationes syn på Filmfestivalen
Sara Adolfsson Maria Börgeson
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
707
Skolchefers arbete för att möjliggöra digital mediekompetens i dagens och morgondagens skola
Mikael Cederbom
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
706
En kvantitativ innehållsanalys av nio chefredaktörsbloggar
Johan Lindgren Markus Mattsson
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
705
att marknadsföra sig genom sociala medier
Elisabeth Björnram Michelle Lindholm
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
704
Skolchefers syn på den kritiska mediekompetensens möjligheter och hinder i grundskolans värld
Susanna Boonyai
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
703
En studie av hur elever på ett gymnasium upplevde att de utvecklade son mediekompetens i ett FN-rollspel
Maud Ahlström Peo Granberg
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
702
En kartläggning av kulturen och kulturpolitiken i artiklar berörande Västra Götalandsregionen i regionens dagspress
Erik Karlsson Jenny Svensson Malin Svensson
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
701
En studie om vad förändringsprocessen som plattformsprojekt innebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet
Susanne Fredriksson Helen Hammargren
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
700
en kvantitativ studie om gratistidningar
Anna-Karin Klingberg
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
699
Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier
Sofie Engström Thina Grotmark
ht09
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
698
en kvalitativ studie om hur lärare på grundskolans senare del förhåller sig till datorbaserad teknologi i undervisningen
Matilda GustavssonMaria KanonIsak Mathiasson
ht07