Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
En kvantitativ studie om unga människors val av TV-kanal utifrån positionella och individuella faktorer.
En studie av internkommunikationen på If Skadeförsäkring i Göteborg
Fokusgrupper med gymnasieungdomar om Big Brother och dess bild av alkohol
En kvantitativ studie av medieledarna Thorbjörn Larsson och Jan Guillou
En kvantitativ innehållsanalys ang. hur prostitution framställs i Dagens Nyheter och Expressen
Fokus på hur en turistregion profilerar sig eller Konsten att skjuta med kula istället för hagel
En studie av rapporteringen om Jan Stenbeck i pressen efter hans bortgång
- en kvalitativ textanalys av hur utländska guideböcker presenterar Göteborg
En studie i hur IKEA presenterar livsstilsval för den senmoderna människan
En studie av aktören unom utomhusreklam
En kvalitativ undersökning ur ett konceptmakarperspektiv
En uppsats om genren heminredningsprogram och dess genustyper
Belyst ur två målgruppers syn på användbarhet, interaktivitet och förtroende
En kritisk diskursanalys utav rapportering och debatt i Sveriges tre största morgontidningar gällande Massmediekoncentrationskommitténs arbete och resultat
Kvalitativa intervjuer med reklammakare och privatpersoner
- en kvalitativ studie av IT-företags omvärldsbevakning
En studie av Guldäggets betydelse för reklambyråer
En kvalitativ innehållsanalys av hur trovärdighet skapas i TV.s nyhetssändningar
En studie av mässans roll och position på det kulturella fältet utifrån arrangörer och utställare
En kvalitativ studie av Renovas internkommunikation
En kvantitativ studie av rapporteringen kring Jan Stenbecks bortgång
en kvalitativ studie om människors förståelse för hur medier hanterar katastrofen den 11 september 2001
En studie av globaliseringens inverkan på nyhetsförmedlingen
En explorativ studie om hur mediestrateger resonerar kring valet av medier i marknadskommunikatioen
En analys av fyra dokumentärer om kvinnors arbetsvillkor
- en studie om identitetsskapande, främre regioner och stilar på helgon.net
Hur ser stadsdelsnämnden på sin uppgift att föra ut samhällsinformation till etniska minoriteter?
En kvalitativ textanalys av Dagens Nyheter och New York Times, vad gäller rapportering av Irakkriget och en jämförelse dem emellan
En studie av läsarnas uppfattning och attityder kring Göteborgs-Postens omgörning till del 2 i tabloidform
- två mediebilder av medieeliten
En kvantitativ studie om medarbetarnas syn på internkommunikation med fokus på personaltidningen på Härryda Kommun
En kvalitativ studie om e-learning hos IBM ur sändar- och mottagarperspektiv
Reklamskapares resonemang kring hur reklamens bild av kvinnan kan bidra till att forma unga kvinnors kroppsuppfattning
En studie av hur och varför ungdomar på angeredsgymnasiet använder sig av Metro
- Elevers tolkningar av ett rekryteringsmagasin
En kvalitativ innehållsanalys om hur Metro och GP konstruerar sina nyhetstexter
- en kvantitativ studie av Aftonbladets och Dagens Nyheters presentation av krigsupptrappningen mot Irak
en innehållsstudie om kommunaljournalistik i Göteborgsregionen
En kvantitativ innehållsanalys
- en kvalitativ textanalys av Melodivestivalen som ett medieevenemang, 1960-2002
- en analys av Gourmets position i striden om den goda matjournalistiken
- en kvalitativ studie av enskilda informatörers förhållningssätt till etik utifrån faktorer som organisation och proffession
- en analys av speedwaysportens bevakning i Aftonbladet och Västerviks Tidningen
- en kvantitativ innehållsanalys av reklamannonser i Veckojournalen 1950 coh Månadsjournalen 2000