Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)

Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
494

En kvantitativ studie om unga människors val av TV-kanal utifrån positionella och individuella faktorer.

Anna BjelkholmJessica Gustafsson
vt04
493

En studie av internkommunikationen på If Skadeförsäkring i Göteborg

Johanna SnellmanJennie Svantesson
vt04
492

Fokusgrupper med gymnasieungdomar om Big Brother och dess bild av alkohol

Nina RenbergBobo Jakobsson
vt04
491

En kvantitativ studie av medieledarna Thorbjörn Larsson och Jan Guillou

Karin Pålsson
vt04
489

En kvantitativ innehållsanalys ang. hur prostitution framställs i Dagens Nyheter och Expressen

Henrik PohlAnna-Karin Svensson
ht03
488

Fyra klassresenärers medievanor

Mira Öhlin
ht03
487

Fokus på hur en turistregion profilerar sig eller Konsten att skjuta med kula istället för hagel

Marcus BerggrenDaniel Engström
ht03
486

En studie av rapporteringen om Jan Stenbeck i pressen efter hans bortgång

Elin Johansson
ht03
485

- en kvalitativ textanalys av hur utländska guideböcker presenterar Göteborg

Marie Eriksdotter Michaela Claesson
ht03
484

En studie i hur IKEA presenterar livsstilsval för den senmoderna människan

Rebecka HolmVanja Wickman
ht03
483

En studie av aktören unom utomhusreklam

Kristian KarlssonEmil Sergel
ht03
482

En kvalitativ undersökning ur ett konceptmakarperspektiv

Minna AirenneMaria Risemark
ht03
481

En uppsats om genren heminredningsprogram och dess genustyper

Karolona PerssonLovisa Wennerström
ht03
480

Belyst ur två målgruppers syn på användbarhet, interaktivitet och förtroende

Loraine Nöhr JansenKarin Pollak
vt03
479

En kritisk diskursanalys utav rapportering och debatt i Sveriges tre största morgontidningar gällande Massmediekoncentrationskommitténs arbete och resultat

Quintus Lindblom
vt03
478

Kvalitativa intervjuer med reklammakare och privatpersoner

Andreas LindelöwChristina HarbeckeElla Jusufovic
vt03
477
Jenny-Marie Ohlsson
ht03
476

- en kvalitativ studie av IT-företags omvärldsbevakning

Malin HeifenforsAngelica Sandström
vt03
475

En studie av Guldäggets betydelse för reklambyråer

Malin GrundEva Berglie
vt03
474

En kvalitativ innehållsanalys av hur trovärdighet skapas i TV.s nyhetssändningar

Maria NorbäckNadja Rabit
vt03
473

hur tolkas publicitet?

Moa HörnquistMikaela Östebro
vt03
472

En studie av mässans roll och position på det kulturella fältet utifrån arrangörer och utställare

Johanna AdamssonLisa Virhammar
vt03
471

- en lyssnarundersökning

Martin Jordö Henrik Svedlund
vt03
470

En kvalitativ studie av Renovas internkommunikation

Tobias JohanssonOla Laurin
vt03
469

En kvantitativ studie av rapporteringen kring Jan Stenbecks bortgång

Mia GöranssonHelena Hjalmarsson
vt03
468

en kvalitativ studie om människors förståelse för hur medier hanterar katastrofen den 11 september 2001

Marie Cannervik
vt03
467
Anna de GantMadelen Persson
vt03
466

En studie av globaliseringens inverkan på nyhetsförmedlingen

Emelie JanelövTomas Larsson
vt03
465

En explorativ studie om hur mediestrateger resonerar kring valet av medier i marknadskommunikatioen

Mayada Al BaghdadyNatalie Bygerius
vt03
464

En analys av fyra dokumentärer om kvinnors arbetsvillkor

Pia JohanssonAnita Londrén
vt03
463

- en studie om identitetsskapande, främre regioner och stilar på helgon.net

Niklas ForsbergChristopher Kullenberg
vt03
462

Hur ser stadsdelsnämnden på sin uppgift att föra ut samhällsinformation till etniska minoriteter?

Nina SundeCharlotta Dahlin-Johansson
vt03
461

En kvalitativ textanalys av Dagens Nyheter och New York Times, vad gäller rapportering av Irakkriget och en jämförelse dem emellan

Frida NilssonPetra Sjöberg
vt03
460

En studie av läsarnas uppfattning och attityder kring Göteborgs-Postens omgörning till del 2 i tabloidform

Jenny BankeAndreas Eriksson
vt03
459

- två mediebilder av medieeliten

Petra Dokken
vt03
458

En kvantitativ studie om medarbetarnas syn på internkommunikation med fokus på personaltidningen på Härryda Kommun

Karin Högman
ht02
457

En kvalitativ studie om e-learning hos IBM ur sändar- och mottagarperspektiv

Matilda Blomberg
ht02
456

Reklamskapares resonemang kring hur reklamens bild av kvinnan kan bidra till att forma unga kvinnors kroppsuppfattning

Therese BerglundCaroline Hansson
ht02
455

En studie av hur och varför ungdomar på angeredsgymnasiet använder sig av Metro

Åsa BjörklundCamilla Riis
ht02
454

- Elevers tolkningar av ett rekryteringsmagasin

Maria Larsson
ht02
453

En kvalitativ innehållsanalys om hur Metro och GP konstruerar sina nyhetstexter

Maria Jonsson
ht02
452

- en kvantitativ studie av Aftonbladets och Dagens Nyheters presentation av krigsupptrappningen mot Irak

Martin KarlssonAxel Sjöberg
ht02
451

en innehållsstudie om kommunaljournalistik i Göteborgsregionen

Peter HedlundKarin Holm
ht02
450

En kvantitativ innehållsanalys

Carina FrednäsAnna-Karin Sagvall
ht02
449

- en kvalitativ textanalys av Melodivestivalen som ett medieevenemang, 1960-2002

Emma BorgMalin Fors
ht02
448

- en analys av Gourmets position i striden om den goda matjournalistiken

Lisa Lemke
ht02
447

- en kvalitativ studie av enskilda informatörers förhållningssätt till etik utifrån faktorer som organisation och proffession

Sofia KarlssonAnna Vorne
ht02
446

- en analys av speedwaysportens bevakning i Aftonbladet och Västerviks Tidningen

Lina Baldenäs
ht02
445

- en kvantitativ innehållsanalys av reklamannonser i Veckojournalen 1950 coh Månadsjournalen 2000

Renata MartinkovaJenny Wärlinge
ht02