Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap (Examensarbete)
Löpnr
Titel
Innehåll
Författare
Termin
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
493
En studie av internkommunikationen på If Skadeförsäkring i Göteborg
Johanna SnellmanJennie Svantesson
vt04
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
492
Fokusgrupper med gymnasieungdomar om Big Brother och dess bild av alkohol
Nina RenbergBobo Jakobsson
vt04
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
491
En kvantitativ studie av medieledarna Thorbjörn Larsson och Jan Guillou
Karin Pålsson
vt04
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
490
Martin MilisicValpuri Mäkinen
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
489
En kvantitativ innehållsanalys ang. hur prostitution framställs i Dagens Nyheter och Expressen
Henrik PohlAnna-Karin Svensson
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
488
Fyra klassresenärers medievanor
Mira Öhlin
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
487
Fokus på hur en turistregion profilerar sig eller Konsten att skjuta med kula istället för hagel
Marcus BerggrenDaniel Engström
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
486
En studie av rapporteringen om Jan Stenbeck i pressen efter hans bortgång
Elin Johansson
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
485
- en kvalitativ textanalys av hur utländska guideböcker presenterar Göteborg
Marie Eriksdotter Michaela Claesson
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
484
En studie i hur IKEA presenterar livsstilsval för den senmoderna människan
Rebecka HolmVanja Wickman
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
483
En studie av aktören unom utomhusreklam
Kristian KarlssonEmil Sergel
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
482
En kvalitativ undersökning ur ett konceptmakarperspektiv
Minna AirenneMaria Risemark
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
481
En uppsats om genren heminredningsprogram och dess genustyper
Karolona PerssonLovisa Wennerström
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
480
Belyst ur två målgruppers syn på användbarhet, interaktivitet och förtroende
Loraine Nöhr JansenKarin Pollak
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
479
En kritisk diskursanalys utav rapportering och debatt i Sveriges tre största morgontidningar gällande Massmediekoncentrationskommitténs arbete och resultat
Quintus Lindblom
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
478
Kvalitativa intervjuer med reklammakare och privatpersoner
Andreas LindelöwChristina HarbeckeElla Jusufovic
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
477
Jenny-Marie Ohlsson
ht03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
476
- en kvalitativ studie av IT-företags omvärldsbevakning
Malin HeifenforsAngelica Sandström
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
475
En studie av Guldäggets betydelse för reklambyråer
Malin GrundEva Berglie
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
474
En kvalitativ innehållsanalys av hur trovärdighet skapas i TV.s nyhetssändningar
Maria NorbäckNadja Rabit
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
473
Moa HörnquistMikaela Östebro
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
472
En studie av mässans roll och position på det kulturella fältet utifrån arrangörer och utställare
Johanna AdamssonLisa Virhammar
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
471
Martin Jordö Henrik Svedlund
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
470
En kvalitativ studie av Renovas internkommunikation
Tobias JohanssonOla Laurin
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
469
En kvantitativ studie av rapporteringen kring Jan Stenbecks bortgång
Mia GöranssonHelena Hjalmarsson
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
468
en kvalitativ studie om människors förståelse för hur medier hanterar katastrofen den 11 september 2001
Marie Cannervik
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
467
Anna de GantMadelen Persson
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
466
En studie av globaliseringens inverkan på nyhetsförmedlingen
Emelie JanelövTomas Larsson
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
465
En explorativ studie om hur mediestrateger resonerar kring valet av medier i marknadskommunikatioen
Mayada Al BaghdadyNatalie Bygerius
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
464
En analys av fyra dokumentärer om kvinnors arbetsvillkor
Pia JohanssonAnita Londrén
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
463
- en studie om identitetsskapande, främre regioner och stilar på helgon.net
Niklas ForsbergChristopher Kullenberg
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
462
Hur ser stadsdelsnämnden på sin uppgift att föra ut samhällsinformation till etniska minoriteter?
Nina SundeCharlotta Dahlin-Johansson
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
461
En kvalitativ textanalys av Dagens Nyheter och New York Times, vad gäller rapportering av Irakkriget och en jämförelse dem emellan
Frida NilssonPetra Sjöberg
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
460
En studie av läsarnas uppfattning och attityder kring Göteborgs-Postens omgörning till del 2 i tabloidform
Jenny BankeAndreas Eriksson
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
459
- två mediebilder av medieeliten
Petra Dokken
vt03
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
458
En kvantitativ studie om medarbetarnas syn på internkommunikation med fokus på personaltidningen på Härryda Kommun
Karin Högman
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
457
En kvalitativ studie om e-learning hos IBM ur sändar- och mottagarperspektiv
Matilda Blomberg
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
456
Reklamskapares resonemang kring hur reklamens bild av kvinnan kan bidra till att forma unga kvinnors kroppsuppfattning
Therese BerglundCaroline Hansson
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
455
En studie av hur och varför ungdomar på angeredsgymnasiet använder sig av Metro
Åsa BjörklundCamilla Riis
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
454
- Elevers tolkningar av ett rekryteringsmagasin
Maria Larsson
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
453
En kvalitativ innehållsanalys om hur Metro och GP konstruerar sina nyhetstexter
Maria Jonsson
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
452
- en kvantitativ studie av Aftonbladets och Dagens Nyheters presentation av krigsupptrappningen mot Irak
Martin KarlssonAxel Sjöberg
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
451
en innehållsstudie om kommunaljournalistik i Göteborgsregionen
Peter HedlundKarin Holm
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
450
En kvantitativ innehållsanalys
Carina FrednäsAnna-Karin Sagvall
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
449
- en kvalitativ textanalys av Melodivestivalen som ett medieevenemang, 1960-2002
Emma BorgMalin Fors
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
448
- en analys av Gourmets position i striden om den goda matjournalistiken
Lisa Lemke
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
447
- en kvalitativ studie av enskilda informatörers förhållningssätt till etik utifrån faktorer som organisation och proffession
Sofia KarlssonAnna Vorne
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
446
- en analys av speedwaysportens bevakning i Aftonbladet och Västerviks Tidningen
Lina Baldenäs
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
445
- en kvantitativ innehållsanalys av reklamannonser i Veckojournalen 1950 coh Månadsjournalen 2000
Renata MartinkovaJenny Wärlinge
ht02
//nedanstående rad bortkommenterad ?>
444
- en kvalitativ studie om nätverksbaserad organisationskommunikation
Anders EliassonErik Wagner
ht02